פרשת הולילנד

המדינה מסכימה להפחית מהמאסר של לופוליאנסקי

השופט דוד רוזן גזר על אורי לופוליאנסקי שש שנות מאסר בפועל בעקבות הרשעתו בקבלת שוחד. כעת, בעקבות מצבו הרפואי של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ובשל כך שהכספים שקיבל הועברו לארגון הצדקה "יד שרה" - המדינה מסכימה להקל בעונשו אך מתעקשת על עונש מאסר בפועל (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי לופוליאנסקי (צילום: גיל יוחנן - ynet)

פרשת הולילנד: נציג המדינה אמר הבוקר (רביעי) בדיון בבית המשפט העליון בערעור שהגישו מורשעי הפרשה כי המדינה מסכימה להקל בעונשו של אורי לופוליאנסקי אך המדינה מתעקשת על עונש מאסר בפועל.

כזכור, שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב דוד רוזן גזר על לופוליאנסקי שש שנות מאסר בפועל בעקבות הרשעתו בקבלת שוחד, אלא שהיום מביעה המדינה את הסכמתה להפחתה בעונש המאסר.

עו"ד יונתן תדמור, נציג המדינה בדיון, אמר כי בעקבות מצבו הרפואי של ראש עירית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ובשל העובדה שהכספים שקיבל הועבר לארגון הצדקה "יד שרה" המדינה מסכימה להקל בעונשו.

"אנחנו סבורים שניתן היה להתחשב מעט יותר בעניין של המוסד הציבורי ולהוריד את מתחם הענישה משש-שמונה שנות מאסר לארבע-שש שנות מאסר, ובנסיבות האישיות בחלק התחתון של מתחם הענישה", אמר תדמור ובאשר ל"יד שרה", ציין כי המוסד הוא "נשמת אפו של עובד ציבור".

תדמור התייחס למצבו הרפואי של לופוליאנסקי ואמר כי החקיקה לא מאפשרת הכנסת המצב הרפואי לרף העישה עם זאת לאור ההחמרה במצבו, המדינה סמכימה להקל בעונש.

שופטי בית המשפט העליון תהו האם יש להקל בענישה נוכח מצבו הרפואי של לופוליאנסקי למרות חוודת הדעת שנתן שירות בית הסוהר לפיה ניתן לכלוא את לופוליאנסקי ולהוציאו לטיפולים שונים לפי הצורך.

השופט יצחק עמית אמר כי "מילים כמו חמלה, רחמים וכל מיני שיקולים שאינם נוגעים לשיקולי השיקום - ראוי שיהיו בתוך התיקון לחוק הרלוונטי".

השופט ניל הנדל הוסיף ואמר כי "רק מפני שזה תיק שקצת שמים לב אליו, לא תעשו מה שעושים בתיקים אחרים? רואים אתכם הולכים להסדר טיעון. גם בית המשפט לקח את זה בחשבון אז אני רוצה להבין מה עמדת המדינה".

עו"ד תדמור השיב כי "בהסדר יש שני צדדים שצריכים להגיע להסדר. והיה הסדר. המדינה לא אטומה, ומוכנה גם בנסיבות הללו לראות את המציאות כפי שהיא. אבל איננו רופאים ואנחנו צמודים לשיקולים כבדי משקל של הוראת חוק ברורה של המחוקק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר