משרד החינוך מתעקש: הת"ת בזכרון יעקב - ייסגר

למרות שנראה כי הנהלת 'זכרון גבריאל' בזכרון יעקב כך שהת"ת יוכל להיפתח מחדש, במשרד החינוך מבהירים כי הם יסגרו את הת"ת ולא יאפשרו את פתיחתו באופן פרטי (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" כי הורי שני התלמידים מתלמוד תורה "זכרון גבריאל" בזכרון יעקב עברו להתגורר בפרדס חנה, לאחר שבהנהלת המוסד החליטו ליישר עימם קו ולקבל את שני הילדים, משרד החינוך מודיע כי צו הסגירה נגד המוסד עומד בעינו.

במשרד החינוך אומרים כי אתמול הוצא צו סגירה נגד המוסד. המשרד מציג כתב אישום חריף כנגד התנהלות המוסד כלפי הילדים והמשפחה אותם נדרשו לקבל ללימודים. במשרד החינוך שבים ומבהירים הבוקר כי מבחינת המשרד הליך הוצאת צו הסגירה נמשך כרגיל.

מנהלי המוסד ישבו אצל גדולי התורה בימים האחרונים, ביניהם אצל הגאון רבי חיים גריינמן, ובמהלך פגישותיהם הוחלט כי במידה ומשרד החינוך לא יאשר את פתיחת המוסד, אלו יפתחו מוסד פרטי ללא קבלת תקציבים מהמדינה וקיומו יהיה בעזרת תורמות נדיבים. כעת עם הודעת משרד החינוך ייתכן והנהלת המוסד תממש את האיום.

בהתראה אשר יצאה בהוראת מנהל המחוז החרדי מאיר שמעוני ואשר חתומה על ידי מנהל אגף הרישוי פארס טויל, מאשים המשרד כי למרות הטענות של המוסד לאי מעורבותו בהשבתת הלימודים, "התקבלה תלונה לפיה אחת הכיתות יצאה לטיול מאורגן לבנימינה, ומזכיר המוסד הסיע חלק מהתלמידים לטיול האמור ברכבו, זאת מבלי לצרף לטיול את התלמיד שנשאר בגפו בבית הספר".

עוד נטען במכתב כי "לא ננקטה כל פעולה מטעם הנהלת המוסד על מנת למנוע הישנותה של התופעה (של ההשבתה) לא נעשה מאמץ מצידה של הנהלת העמותה להשבת התלמידים החסרים. נמנע סגן מנהל המוסד מלפנות להורי התלמידים החסרים על מנת שאלה ישובו ללימודים".

לצד זאת, נטען במכתב כי "נתקבלו תלונות לגבי הטרדה ופגיעה בתלמידים מצד תלמידים בשכבות גיל גבוהות יותר בבית הספר, זאת מבלי שהעניין יטופל, כמקובל, ע"י הנהלת המוסד והמורים בו".

לפי המכתב, נתקבל אף מידע על לחץ שמופעל, לכאורה על ידי העמותה, על הורי הילדים המדוברים שלא לשלוח את ילדיהם ללימודים ולחתום על מסמך, לפיו, הילדים ילמדו בבית הספר בתקופה הקרובה בלבד, ולאחריה יועברו למוסדות אחרים.

במשרד החינוך מסכמים במכתב כי "לאור התנהלותו הלקויה של המוסד בעניין הניהול, ופעילות המוסד ומחדליו ביחד לקליטת התלמידים, באופן המעורר חשד לשיתוף פעולה עם פעילות בעייתית ואגרסיבית של הורי התלמידים ביחד לבני המשפחה, שוקל המשרד, לבטל את רישיונו של המוסד ולהוציא צווי סגירה".

גורמים במשרד החינוך מבהירים כי הם ימנעו מהם לפתוח תלמוד תורה פרטי מאחר ולצורך כך הם צריכים לקבל את אישור המשרד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר