פולין: בית המשפט קבע כי השחיטה הכשרה מותרת

בית המשפט בפולין ביטל את החלטת הפרלמנט הפולני לאסור על קיום שחיטה כשרה במדינה: "חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר" (עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
שחיטה (צילום: shutterstock)

בית המשפט לענייני חוקה בפולין, קיבל את העתירה וביטל הבוקר (רביעי) את החלטת הפרלמנט הפולני לאסור על קיום שחיטה כשרה במדינה.

ברוב של 9 שופטים מול 5 קבע בית המשפט שהחלטת הפרלמנט נוגדת את החוקה הפולנית.

ראש ההרכב, השופט אנדזיי זפלינסקי קבע בפסק הדין כי "חופש הדת הנו ערך עליון על פי חוקת פולין והוא עומד מעל כל חוק אחר והוא אינו ניתן להגבלה".

שני השופטים מבין החמישה שהתנגדו הביעו את הסכמתם לאפשר שחיטה כשרה רק לצרכי הקהילה ולא למטרות מסחר.

רבה של פולין, הרב מיכאל שודריך, אמר לאחר הדיון כי הוא "מודה בראש וראשונה כמובן להקב"ה על החסד הגדול שהוסרה הגזירה וכן לביהמ"ש לחוקה על האוזן הקשבת והנפש החפצה. אני גאה להיות אזרח במדינה בה חופש הדת הנו הערך העליון. סבי זצ"ל נאלץ לעזוב את אדמת פולין תחת שלטון שהצר את רגלי היהודים לפני כמאה שנים ואני מרגיש שכיום סגרתי מעגל".

נשיא 'ועידת רבני אירופה', רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי "אנחנו מאד שמחים שהשחיטה יכולה להמשיך בפולין כמו שהייתה בכל הדורות בקהילות אירופה, ההשלכות של ההחלטה הינן חשובות מבחינה כלל עולמית ובמיוחד כמובן על אירופה כולה. פולין יצרה תקדים ודוגמא למדינות אחרות במאבק למען חופש הדת".

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), ברך על פסיקת בית המשפט וציין כי "זהו יום חג אמיתי לקהילה היהודית בפולין. אבל לא רק עבורה. הצלחנו למנוע יצירה של תקדים מסוכן שהיה משפיע על כל יהודי אירופה. אם החוק היה עובר, זה לא היה נגמר בפולין".

הרב אריה גולדברג סמנכ"ל 'מרכז רבני אירופה' מסר בתגובה להחלטה: "זה פרי העמל הרב שהשקיע 'מרכז רבני אירופה' במאבק למען השחיטה הכשרה באירופה. היום הגיע לסיומו פרק נוסף במאבק, בתקווה שזה יהיה הפרק האחרון וישפיע על כל מדינות אירופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר