נתניהו ייאבד את השלטון?

גוש השמאל מתאחד: לבני והרצוג סיכמו על רוטציה

על רקע הסקרים האחרונים שחוזים מהפך במידה וגוש השמאל יתאחד, שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ויו"ר העבודה יצחק בוז'י הרצוג יקיימו הערב מסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב, במסגרתה הם צפויים להודיע על ריצה משותפת בבחירות הקרובות והסכם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
יצחק בוז'י הרצוג (צילום: מוטי קמחי - ynet)

השמאל מתאחד: שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני ויו"ר העבודה יצחק בוז'י הרצוג יקיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים משותפת בתל אביב, במסגרתה הם צפויים להודיע על ריצה משותפת בבחירות הקרובות ועל הסכם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה במידה וייבחרו.

על פי הדיווחים, לבני קיבלה מהרצוג שלושה שריונים ב-20 המקומות הראשונים של הרשימה המאוחדת. לבני צפויה לקבל שריון במקום השני, מקום נוסף בעשירייה הראשונה שככל הנראה ישוריין לשר לשעבר עמיר פרץ ועוד מקום משוריין נוסף בעשירייה השנייה.

אמש פורסם בחדשות 10 סקר דרמטי המעניק לריצה משותפת של לבני והרצוג שני מנדטים יותר מהליכוד בראשות רש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני אהיה ראש הממשלה הבא ואני קורא לציפי לבני והתנועה להצטרף אליי" אמר בסוף השבוע הרצוג בפורום סבן. לבני הגיבה לו בחיוך: "בכיף, העיקר שיהיה ראש ממשלה אחר".

הרצוג הוסיף: "אמרתי מהיום הראשון, כשנבחרתי ליו"ר מפלגת העבודה שאנסה להקים גוש מרכזי שיהווה אלטרנטיבה לנתניהו. אני פועל למען המטרה הזו בצורה זהירה ומפוכחת".

בשיחה עם עיתונאים ב"פורום סבן" אמר הרצוג: "אני חושב שהדבר הנכון הוא לבצע מהלך של חבירה סבירה. אמרתי, וזה לא סוד, שאני רואה בציפי לבני והתנועה כגורמים חשובים לחבירה שכזו. אני מתכוון לנצח בבחירות הבאות ולהקים את הממשלה הבאה. אני מציע חלופה אמיתית לנתניהו בכל תחומי החיים. הממשלה צברה כישלונות אינספור והביאה אותנו לעברי פחת".

יו"ר 'העבודה' לשעבר, ח"כ שלי יחימוביץ', הגיבה לאיחוד ואמרה: "גבירותי ורבותי, מהפך? מהערב ברור: תם עידן נתניהו. ההסכם בין הרצוג ולבני הוא חיבור חשוב וחכם, שמפיח רוח עזה של תקווה". לדבריה, "לעיתים מתרחש נס, השלם נעשה גדול מחלקיו, והתמונה הפוליטית משתנה כהרף עין. לנתניהו יש תחליף שפוי ונבון, והוא יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג".

יחימוביץ' הוסיפה: "זו נקודת זינוק מדהימה לתחילתו של קמפיין בחירות, אשר בסופו תורכב ממשלה טובה הדואגת לעמה".

כאמור, אמש פרסם ערוץ 10 סקר המעניק לאיחוד בשמאל אפשרות לקחת את השלטון מהליכוד. את הסקר ערוך מכון הסקרים של קמיל פוקס, ולפיו, אם הבחירות היו מתקיימות היום הרי ש'העבודה' המאוחדת עם לבני תזכה ל-22 מנדטים. הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו יורדת למקום השני עם 20 מנדטים בלבד.

'הבית היהודי' בראשות השר נפתלי בנט מתחזקת לפי הסקר ל-15 מנדטים. מפלגתו של השר לשעבר משה כחלון תזכה לשלושה עשר מנדטים. ש"ס בראשות אריה דרעי ממשיכה לצנוח לשבעה מנדטים בלבד ו'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם שבעה מנדטים. מר"צ עם שבעה מנדטים והמפלגות הערביות עם תשעה מנדטים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר