דרישה מענקיות הטכנולוגיה: "גלו מה אתן עושות במידע"

רשות הגנת המידע בישראל ורשויות הגנת מידע מהעולם, קוראות לחנויות אפליקציות מובילות לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד טרם התקנת האפליקציה (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע, רשות הגנת המידע בישראל ורשויות הגנת מידע מהעולם, קוראות לחנויות אפליקציות (app stores) מובילות לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד בטרם התקנת האפליקציה.

במסגרת פעילות אכיפה של הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע יחד עם רשויות להגנת מידע נוספות בעולם, נשלח מכתב לשבע חנויות אפליקציות מובילות (אפל, גוגל פליי, בלקברי, נוקיה, מיקרוסופט, אמזון וסמסונג), הקורא להן לחייב מפתחי אפליקציות להפנות למדיניות פרטיות עוד בטרם התקנת האפליקציה על ידי המשתמש.

הפנייה למדיניות פרטיות הכרחית על מנת ליידע את המשתמש על מידע אישי שייאסף ממנו ולאלו מטרות ולאפשר לו להחליט האם הוא מסכים לכך ואם לאו, עוד טרם הורדת האפליקציה.

מכתב זה הינו חלק מפעילות האכיפה המשותפת ל-26 רשויות הגנת מידע אישי ופרטיות מרחבי העולם, בה השתתפה גם רמו"ט, שהתמקדה באיסוף מידע אישי על ידי אפליקציות.

במסגרת פעילות האכיפה המשותפת נבדקו 1,200 אפליקציות (ישראליות ובינלאומיות), ונמצא שכ-85% מהן לא הסבירו באופן ברור כיצד נאסף המידע האישי, השימושים שיעשו במידע ולמי יועבר המידע.

מהבדיקה שערכה רמו"ט בישראל במסגרת פעילות האכיפה הבינלאומית, עלה כי 70% מהאפליקציות אינן מפרטות מדיניות פרטיות בטרם התקנה, במקרים בודדים צוינה מדיניות הפרטיות באפליקציה בצמצום, ורוב האפליקציות מפנות לאתר האינטרנט או לחלוטין אינן מתייחסות לנושא הגנת הפרטיות. נוסף על כך, עלו שאלות לגבי נחיצות ההרשאות המתבקשות ביחס לפעילות האפליקציה.

עו"ד אלון בכר, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע: "עקרון יסוד בשמירה על פרטיות הוא להבהיר למשתמש איזה מידע נאסף עליו, איזה שימוש ייעשה בו ולאיזו מטרה, ולקבל את הסכמתו לכך. הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע פועלת רבות, כדי לקדם ולהטמיע את ערך הפרטיות בקרב הציבור ובכל מישורי החיים. רמו"ט רואה חשיבות רבה בשיתופי פעולה בינלאומיים במסגרת המאבק הגלובאלי לחיזוק הגנת המידע האישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר