סקר מינה צמח

מפלגה של אורי אריאל ואלי ישי תזכה בשבעה מנדטים

הפילוג בש"ס בדרך? האיומים שנשמעו מצד אנשיו של ח"כ אלי ישי כי הוא עשוי לפרוש מתנועת ש"ס ולרוץ במפלגה חדשה בבחירות הקרובות, מקבלים כעת חיזוק משמעותי. שני סקרים, של מינה צמח ורפי סמית מעניקים למפלגה חדשה בראשות אלי ישי ואורי אריאל מ'הבית היהודי' שבעה מנדטים (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אורי אריאל ואלי ישי (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג בש"ס בדרך? סקר חדש ומפתיע של מכון הסקרים בראשות מינה צמח מגלה כי מפלגה חדשה בראשות יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי והשר אורי אריאל תזכה לשבעה מנדטים.

לא מעט מדברים בימים אלו על אפשרות של פילוג בתנועת ש"ס, כאשר אלי ישי יפרוש מהתנועה ובאחת האפשרויות יקים מפלגה חדשה בראשותו ובראשות השר אורי אריאל שמאיים גם הוא לפרוש מ'הבית היהודי' במידה ודרישותיו לאיחוד לא ייענו.

שני סקרים חדשים שנערכו בשבועיים האחרונים בראשות מכוני הסקרים המובילים של מינה צמח ורפי סמית מעלה תמונה שצפויה להדאיג את יו"ר ש"ס אריה דרעי.

על פי הסקרים - מפלגה בראשות אלי ישי ואורי אריאל תזכה לשבעה מנדטים.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', בסקר של רפי סמית, ש"ס זוכה לשבעה מנדטים, הבית היהודי ל-14 מנדטים, והמפלגה החדשה של ישי ואריאל גם היא לשבעה מנדטים. תוצאה זהה העלה כאמור סקר דומה של מינה צמח.

מקורביו של ישי אומרים היום (חמישי) כי האפשרות של פיצול המפלגה גדל בעקבות הדרישה של אריה דרעי, כפי שנחשפה ב"כיכר השבת", שאלי ישי יפקיד מכתב התפטרות בו ייעשה שימוש במידה וישי יפעל נגד ש"ס.

"דרעי מוביל אותנו בכוח לפילוג", אומר מקורב לישי, "דרישה מסוג זה היא ההוכחה שדרעי רוצה פילוג, מי שמציב כזה תנאי - אין הסבר אחר".

יצוין כי במידה וישי אכן יקים מפלגה חדשה הרי שהוא צפוי לספוג ביקורת קשה ממועצת חכמי התורה של המפלגה ומרבנים ספרדים נוספים, מה שיתכן ויוריד מכוחו הפוליטי, אך מנגד ישי צפוי להציג גלריית רבנים שתתמוך בו, כדוגמת הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כסא רחמים'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר