הפרשן של "קול חי"

מני גירא-שוורץ בראיון: "יש אינפלציה מטורפת בקווי הנייעס"

מני גירא-שוורץ, החל השבוע לשמש כ"פרשן בכיר" ברדיו "קול חי". בראיון ל"כיכר השבת" הוא מספר על ההצעות שקיבל, הלבטים וההכרעה אל מול עבודתו בקווי הנייעס (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: רדיו קול חי)

לא רק נייעס: לאחר 15 שנים בתקשורת החרדית, העיתונאי מני גירא-שוורץ ביצע השבוע מהלך משמעותי בחייו המקצועיים והצטרף לצוות החדשות ברדיו 'קול חי' כפרשן בכיר ומגיש תוכניות.

בשיחה עם "כיכר השבת", מספר מני גירא-שוורץ על הלבטים, ההצעות השונות שקיבל, והאם יישאר בעולם קווי הנייעס שהקים.

לגירא, מקום של כבוד בתקשורת החרדית לאור הקול הרדיופוני הייחודי בו ניחן ודיווחיו האמינים. בתקופה האחרונה הוא שידר במקביל בשתי תחנות הרדיו החרדיות.

תחילה החליף גירא-שוורץ את אבי מימרן שהיה אז מגיש 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול ברמה', וזאת בשל גיוסו למערך המילואים ברבנות הצבאית במהלך מבצע "צוק איתן". "זו היתה הפעם הראשונה שלי ב'קול ברמה'", הוא מספר.

"מה שקרה אז, באותו ערב, היה פשוט מטורף", משחזר גירא, "זו המשבצת הכי חזקה ברדיו לערב אחד. גלי התגובות ואחריהן גם ההנפצות, היו לא פרופורציונליים. בחודשים הבאים אבי גויס לצוק איתן. מוטי לביא כוכב הרדיו הבלתי מעורער גם יצא לחופשה, ובקול ברמה הטילו עלי מלאכת ההחלפה בתדירות רבה".

גירא שהבין כמה חודשים קודם כי עליו לשמוע לאותם אלו שגערו בו שוב שוב "למה אתה לא הולך לרדיו" השיב בחיוב להצעה הראשונה שהגיעה ממנכ"ל רדיו 'קול חי', אבי רוזן, "הוא פנה אלי בהצעה להגיש את תוכנית 'שידורי המהפכה' שהתחברה לי עם עברי בערוצי הקודש, אמרתי מיד כן".

"זו היתה תוכנית שאהבתי והתחברתי על אף שלא עסקה בחדשות ואקטואליה. התוכנית בסייעתא דשמיא זכתה להצלחה אדירה. מאז, החל הטירוף", הוא מספר.

לאחר השינויים במפת התקשורת, עם מעברו של אבי מימרן לרדיו 'קול חי', מספר גירא כי המגעים בינו לבין התחנות צברו תאוצה. "שתי התחנות ניהלו עימי משא ומתן ומי שהכריע בסופו של דבר היה הרב שלי שאמר ללכת לקול חי".

גירא מספר מה גרם לו לקבל את ההצעה להצטרף לרדיו לאחר שנים לא מבוטלות בקווי הנייעס, שחלקם הפכו ל"מביכים" כלשונו. "ההצעות לא דיברו אלי כי העיסוק בקול החרדי היה מהנה, מוצלח, מצליח ומוביל - הבנתי שעם כל האינפלציה המטורפת של קווי חדשות ואיכותם שממילא גרמה לנו לנזק כשמרואיינים נוטים לחשוב שכל הקווים באותה קטגוריה, אין לי ברירה".

את "הקול החרדי" פתח גירא מיד לאחר שנסגרו תחנות הרדיו הפיראטיות בהן נטל חלק אינטגרלי וזאת לדבריו משום "שנוצר חוסר בחדשות למגזר החרדי סביב לשעון. לא היתה אז תחנת רדיו שעשתה זאת".

לדבריו, ההצלחה בקו החדשות היתה אדירה. "במשך כמה שנים קבענו סדר יום כפשוטו ורשמנו הישגים וחשיפות (אמא מרעיבה, קריסת חפציבה, ועוד) שהגיעו לידיעת כל חרדי בעולם. הכל מקו טלפון".

גירא מספר כי בשנים האחרונות שתי תחנות הרדיו החרדיות זיהו את הפוטנציאל, כמו גם אנשים פרטיים שהקימו קווי חדשות מתחרים והפכו את התחום לבעייתי מאוד. עד כדי איסור רבנים. במקביל נוצר מצב שתחנות הרדיו מטבע הדברים התחזקו.

האם תעזוב את קווי הנייעס? שאלנו. "הקול החרדי הוא מיזם שהקמתי והפעלתי יחד עם האחים ביכלר מיומו הראשון. לא מתכוון לנטוש אותו", משיב גירא בנחרצות.

ומה באשר להבדלי התוכן בין הרדיו לקווי הנייעס, תהינו.

"ברדיו נעסוק בנושאים המתאימים לרדיו ובקו נעסוק בנושאים המתאימים לקו", הוא משיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר