וזה סוף החדשות: גוגל סוגרת את שירות החדשות בספרד

כצפוי: לאחר שהמחוקקים בספרד חייבו את ענקית האינטרנט בתשלום תגמולים עבור הצגת לינקים בשירות החדשות הפופולרי, החליטה גוגל לסגור את השירות. בעבר הצליחה החברה להחתים את חברות החדשות בגרמניה על טפסי ויתור בגין חוק דומה שעבר במדינה (חדשות, חרדים)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במלחמה הזו אין מנצחים: לאחר שהמחוקקים הספרדים העבירו לפני מספר חודשים את החוק המחייב מנועי חיפוש בתשלום מס מיוחד למו"לי אתרי החדשות במדינה, גוגל הודיעה היום (חמישי) בבלוג הרשמי שלה כי היא סוגרת את שירות גוגל חדשות בספרד.

כזכור, לפני מספר חודשים הגישו מחוקקים בספרד הצעת חוק שמחייבת את מנועי החיפוש המציגים לינקים לכתבות לצד תקציר מהכתבה בתשלום מס מיוחד לבעלי אתרי החדשות והבלוגרים במדינה. התשלום זכה לכינוי "מס גוגל" מפני שהוא כוון בעיקר כנגד ענקית האינטרנט ושירות גוגל News הפופולרי במדינה.

ההערכה הייתה כי מאחורי הצעת החוק עומדים המו"לים הגדולים ובעלי אתרי החדשות הגדולים במדינה שטענו כי שירות החדשות של גוגל מרוויחים לא מעט על הפרסומות המוצגות למשתמשים, כאשר בעלי היוצרים אינם מתוגמלים כלל. מנגד, בגוגל טענו כי החיוב הנו אבסורדי, מכיוון שבעלי האתרים נהנים ממיליוני כניסות שמגיעות משירות החדשות.

כעת, שבועות ספורים לאחר שהחוק עבר בפרלמנט המקומי, הודיעה היום גוגל כי היא סוגרת את השירות במדינה. בהודעה המיוחדת שפרסמה בבלוג הרשמי שלה, כתבה כי השירות שנוסד כשעובד החברה שם לב להבדלים ולקשיים בחיפוש החדשות מהאתרים השונים לאחר הפיגוע במגדלי התאומים, והחליט לייסד אתר שירכז את כל החדשות במגוון מדינות.

לדברי החברה, השירות הפופולרי משרת במשך שנים רבות מאות מליוני משתמשים ברחבי העולם, בניהם משתמשים מספרד. החברה מסבירה כי הכניסות לאתרי החדשות כתוצאה מצפייה באתר גוגל חדשות מכניסות לאתרי האינטרנט ולבלוגרים לא מעט כסף, וכי כל בעל אתר יכול לקבוע אם פרסומיו יופיעו בשירות החדשות ואם לאו. "לא בכדי בחרו אותם אתרים עצמם להופיע בשירות החדשות, מפני שהדבר רווחי" מוסיף ריצ'ארג ג'ינגראס, מנהל השירות באירופה.

חודשים לפני שהעבירו הספרדים את החוק השנוי במחלוקת, העבירו המחוקקים הגרמנים חוק דומה במדינה. אלא שבגרמניה הצליחה החברה להחתים את המו"לים על טפסי ויתור. בספרד, שם המו"לים רצו להימנע מהלחץ שיופעל עליהם, החליטו המחוקקים כי לא ניתן לוותר על המס המיוחד, מה שלא הותיר הרבה ברירות לגוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר