לאחר הצתת בית הכנסת בכרמיאל: כנס חיזוק

מספר שעות לאחר הצתת בית הכנסת "כרם מיכאל" בכרמיאל, עשרות מבני הקהילה החרדית התאספו לכנס חיזוק מיוחד בראשות רב העיר ורב בית הכנסת. תיעוד (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

מספר שעות לאחר הצתת בית הכנסת "כרם מיכאל" בכרמיאל, עשרות מבני הקהילה החרדית בעיר התאספו הערב (חמישי) בבית הכנסת המאולתר שהוקם באולם שתחת בית הכנסת, שבעקבות נזקי השריפה ייסגר למספר ימים.

בכנס החיזוק קרא רב העיר ורב בית הכנסת, הגאון רבי אברהם צבי מרגלית, לציבור לעשות חשבון נפש. "כשראיתי את השריפה הבוקר, חשבתי אוי לי מיצרי ואוי לי מיוצרי", שיתף את הקהל, "אם זה מעשה יצרי אנוש, הרי זה חמור, שאדם בחר בחירה איומה, אבל אם זה מעשה יוצרינו, הרי שזה נורא פי כמה וכמה, מה זה אומר לנו?".

הרב עורר את בני הקהילה לחיזוק אישי של כל אחד ואחד ושאל: "אולי זו מחשבה קשה, אבל מה עוד צריך לקרות כדי שנתעורר?!".

בתום דבריו עמד משגיח ישיבת 'כנסת חזקיהו', הגאון הצדיק רבי דב יפה, שהגיע מרכסים, ונשא שיחה על עניין קדושת בית הכנסת ובית המדרש.

"אז האסון בבית הכנסת בירושלים, התחילו לחשוב איפה אנחנו צריכים לתקן ב'מורא מקדש', וגם ששערי בית כנסת נשרפים זה אומר לנו משהו", אמר המשגיח.

בדבריו קרא המשגיח לכל אחד ואחד לכוון טרם כניסתו לבית הכנסת 'הריני מקבל על עצמי מצוות עשה של ומקדשי תיראו'.
"המסילת ישרים אומר, כי הנביא צווח שימו לבבכם על דרככם. מניין שהנביא צווח? אולי זה נאמר ברגיעה? אין זאת אלא שלא מדובר בעצה, אלא בקריאה של הצלת מישהו לפני נפילה. שימו לבבכם!" אמר המשגיח.

במהלך השבת הקרובה כאמור, יתפללו בני הקהילה באולם בית הכנסת כאשר את הסידורים והחומשים יביאו מביתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר