מיקרוסופט החלה לקבל תשלומים בביטקוין

ענקית התוכנה האמריקנית מיקרוסופט החלה בצעד מפתיע לאפשר למשתמשיה לשלם גם בביטקוין עבור אפליקציות בחנויות הווירטואליות של החברה. האם בקרוב תוכלו לרכוש מכשירי טלפון של נוקיה באמצעות ביטקוין? ולמה בעצם לא? (טכנולוגיה)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הביטקוין חי ובועט: 6 שנים לאחר שנוסד המטבע הווירטואלי הראשון בעולם, ביטקוין, ולאחר ביקורות טובות יותר וטובות פחות שנמתחו עליו בשנים האחרונות. החליטה כעת בשקט בשקט ענקית התכנה האמריקנית מיקרוסופט להכיר בו ולהחל לקבל תשלומים באמצעותו על מוצרים ווירטואליים שמוכרת החברה.

המדיניות החדשה המאפשרת למשתמשים לשלם במטבעות ווירטואליים התגלתה עמוק בתוך תנאי המשתמש שמציגה החברה, שמעתה כוללים גם סעיפים הנוגעים לתשלום באמצעות הביטקוין. באתרים עצמם נוספו אפשרויות לתשלום באמצעות המטבע הווירטואלי הראשון והפופולרי. אך החברה לא טרחה עד לשעת כתיבת שורות אלו לפרסם הצהרה בנושא.

התשלום באמצעות ביטקויון יתאפשר נכון לעתה במוצרים הווירטואליים שמוכרת החברה, עם דגש על חנויות האפליקציות של החברה. הן חנות האפליקציות שהציגה החברה יחד עם מערכת ההפעלה Windows 8 והן חנות Windows Store המיועדת עבור מכשירי הטלפון החכמים העושים שימוש במערכת ההפעלה של החברה. בנוסף תוכלו לשלם בביטקוין עבור תכנים כמו משחקים שירים ועוד בחנות המשמשת את קונסולת המשחקים של החברה, ה-Xbox.

בשלב זה לא תוכלו לרכוש את מוצרי החומרה שמוכרת החברה, כמו מחשב הסורפס, הצמיד החכם ומכשירי נוקיה באמצעות המטבע הווירטואלי. גם את מוצרי התוכנה של החברה עצמה, כמו מערכות ההפעלה, חבילות האופיס ושאר המוצרים של החברה עצמה לא תוכלו לרכוש בביטקוין.

על מנת לשלם באמצעות המטבע הווירטואלי תאלצו לעשות שימוש בחשבון מיקרוסופט אמריקני (בשלב זה), אותו תוכלו לטעון בעד 100 דולרים בכל פעם, באמצעות שירות המרת הביטקויון הפופולרי BitPay.

המטבע הווירטואלי הראשון נתקל בתחילה בחוסר אמון כשהושק לפני כ-6 שנים, הן מצד האזרחים בעולם והן מצד הרשויות שראו בו קוריוז. הוא אומץ בחום על ידי קהילות אבטחת המידע בעולם ועם הזמן צבר הצלחה רבה. בשיאו עמד שוויו של מטבע בודד על למעלה מ-1,200 דולרים, וכעת שוויו עומד על 350 דולרים.

בשנים האחרונות המטבע החל להתקבל כתשלום בחנויות רבות בעולם, בפרט בחנויות אלקטרוניקה. כיום תוכלו למצוא בלא מעט מדינות, כולל בישראל, כספומטים הממירים את המטבע לכסף אמתי. גם ענקית הסחר המקוון, איביי, ושירות התשלומים פייפאל השייך לחברה, מכירים זה מכבר במטבע הווירטואלי, עוד הרבה לפני שבמיקרוסופט חשבו על כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר