"דרעי זורק אותי" • בלעדי

אלי ישי למקורביו: "מפלגה בראשותי תביא 7 מנדטים"

"אני רוצה להישאר בש"ס, המטרה שלי היא להמשיך את מורשת מרן, אך בדרך שדרעי הולך הוא למעשה רוצה לזרוק אותי", כך אומר הערב יו"ר ש"ס בעבר אלי ישי בשיחות סגורות, "אביא לפחות שבעה מנדטים בריצה נפרדת". הגר"ש בעדני לדרעי: בטל הפגישה עם ישי, נושא ישי יטופל אך ורק ע"י המועצת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

לקראת פילוג היסטורי: יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי צפוי להחליט ביממה הקרובה אם בכוונתו להישאר בש"ס או לפתוח מפלגה חדשה ואולי אף לפרוש מהחיים הפוליטיים. ל"כיכר השבת" נודע כי בשיחות סגורות שקיים הערב עם מקורביו אמר ישי כי עדיין לא קיבל החלטה. "אני רוצה להישאר בש"ס, כל המטרה שלי היא להמשיך את מורשת מרן, אך בדרך שדרעי הולך הוא למעשה רוצה לזרוק אותי".

בהודעה שהוציאה ש"ס לקראת השעה 22:00 בערב נאמר כי חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני הודיע ליו"ר ש"ס אריה דרעי כי לאחר תיאום עם נשיא המועצה הרב שלום כהן הוא מורה לו לא לקיים מחר פגישה עם ח"כ אלי ישי.

עוד נאמר כי "נושא ישי יטופל אך ורק ע"י מועצת חכמי התורה. כמו כן ניתנה הוראה לכל פעילי ונציגי התנועה שלא להתראיין בנושא כלל ולהתרכז במערכת הבחירות".

הדרישה המרכזית של ישי בשעות אלו היא שרשימת ש"ס תהיה בשיטת הריצ'רץ - נציג של ישי ונציג של דרעי. לפי ישי: "אני מביא קהלים אחרים לש"ס מאלו של דרעי. יש לי דעות אחרות משלו, הוא שמאל ואני ימין, הוא נגד התיקון לחוק ההסתננות ואני בעד".

ישי הוסיף ואמר למקורביו: "לא דרשתי ולא אדרוש את הרחבת מועצת גדולי התורה, הדרישה היחידה שלי היא שיטת הריצ'רץ בש"ס וחופש הצבעה בנושאים מדיניים". לדברי ישי: "אם המצב היה הפוך ומרן הרב עובדיה זצוק"ל לא היה כאן - הוא (דרעי י.כ) לא היה דורש את אותן דרישות ואף יותר מהן?"

"לו היה במקומי היו לו אותן דרישות". אריה דרעי (צילום ארכיון: עזרא לנדא)

באשר למספר המנדטים: "המצב היום הוא שאם ארוץ במפלגה שלי אביא לפחות שבעה מנדטים ואם במפלגה משותפת עם אורי אריאל אביא מעל עשרה מנדטים". יצויין כי בסקר שפורסם בשבוע שעבר זכה אכן ישי לשבעה מנדטים אם ירוץ במפלגה משותפת לו ולאורי אריאל.

אריה דרעי סירב להגיב, אך בכירים בש"ס אמרו כי "אין שום מאבק בין אריה דרעי ואלי ישי. ישי פתח חזית עם מועצת חכמי התורה ובעיקר עם הרב בעדני". ישי עצמו טוען כי לא היה לו כל סכסוך עם רבני מועצת גדולי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר