ח"כי 'הבית היהודי' פועלים למנוע פילוג עם 'תקומה'

במפלגת 'הבית היהודי' נעשים מאמצים למנוע את הפילוג עם 'תקומה'. ח"כי המפלגה שיגרו מכתב לאורי אריאל וחבריו בניסיון אחרון לבלום את פרישתם. ומודע שטבון לא הצטרף? (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט (צילום: משרד הכלכלה - ויקיפדיה)

בחירות 2015: בזמן שבציבור החרדי עוסקים בפילוג המתקרב בש"ס, במפלגת 'הבית היהודי' נעשים מאמצים אחרונים למנוע את הפילוג של 'תקומה' בראשות אורי אריאל מ'הבית היהודי' בראשות נפתלי בנט.

במכתב משותף שלחברי 'הבית היהודי' בראשות בנט, מלבד ח"כ יוני שטבון, שנשלח לאורי אריאל, אורית סטרוק וזבולון כלפא, כתבו חברי הכנסת: "הציונות הדתית נמצאת היום ברגע הכרעה היסטורי. הבחירות הקרובות יכולות להביא את הבית היהודי לעמדת השפעה שטרם נראתה בעבר. זו אינה אמירה פוליטית, זו אמירה שיכולה לקבוע את גבולות ארצנו, את היחס למונח "מדינה יהודית", את ניפוץ תקרת הזכוכית של חובשי הכיפה וחובשי כיפת השמים של מדינת ישראל. נכון, גוונים שונים לציונות הדתית. אך כולם, כל הגוונים, נמצאים בבית היהודי גם כיום".

לדבריהם: "לאורך כל הקדנציה האחרונה, פעלנו במשותף בצורה מעוררת התפעלות. היינו הסיעה המאוחדת, המלוכדת והיעילה ביותר מבין כל סיעות הכנסת. תמיד ידענו להשאיר את המחלוקות לליבון בתוך הבית וללכד שורות ביציאה מול שאר הסיעות ומול הציבור. נטישתכם את הספינה, בין אם תפגע בבית היהודי או שלא, אינה מוסיפה דבר לציונות הדתית, לא תוסיף קולות כי אם יכולה לבזבז אותם. היא מסוכנת, ומיותרת".

"על השולחן נמצאת הצעה שמאפשרת לכם להיכנס לרשימה בדרך שאיננה פריימריס. זוהי אינה הצעה קלה. היינו מעדיפים שתתמודדו כמונו בפריימריס. הרב אלי, שחתום אף הוא על הקריאה כאן, עשה את הצעד ויעמיד את עצמו להכרעת הציבור בפריימריס של הבית היהודי", כותבים חברי הכנסת, "אבל במצב שנוצר, הסכמנו, לא בלב קל, להצעת יו"ר המפלגה. לא נקבל הצעה אחרת, ואין סיבה להצעה אחרת מכיוון שהצעה זו משאירה אי"ה את כל חברי תקומה בכנסת הבאה".

הח"כים ממשיכים וכותבים כי "בעת הזו, כאשר השמאל מתאחד והקולות שמטרתם לחלק את ארצנו גוברים, אנו צריכים להביט קדימה אל המשימות העומדות בפני המחנה הלאומי. זה הזמן לעסוק במערכת הבחירות ולצאת לדרך".

"הדלקת הנרות בחנוכה מסמלת את האחדות בעם, תפקידנו בעת הזו היא להדליק את הנרות ולהוסיף אור", הם כותבים לסיום.

הח"כ היחיד שלא חתם הוא יוני שטבון שאמר: "המכתב הזה נועד לכופף ידו של אורי אריאל ולכפות עליו גט כריתות לרבני הציונות הדתית, ובכלל זה רבני תקומה. הייתי שמח לחתום על מכתב שכזה אחרי שיוסדרו המטרות הערכיות ומקומה של דעת תורה בציונות הדתית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר