אישום נגד אברהם ישראל פרויליך: "העלים מס בעשרות מיליונים"

כתב אישום נגד עסקן בכיר, אברהם ישראל פרוליך, הוגש לביהמ"ש השלום בירושלים. על פי האישומים במשך שנים רבות העלים פרויליך מיליוני שקלים וטען כי אין לו הכנסה (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית משפט השלום בירושלים (צילום: גוגל סטריט )

שלוש שנים אחרי מעצרו, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה כתב אישום נגד הרב אברהם ישראל פרויליך, בחשד כי במשך שנים ניהל עסק יוקרתי למכירת עתיקות ללקוחות בארץ ובחו"ל, מבלי לדווח על הכנסתו ובחלק מן השנים, תוך הצהרה כי לא היו לו הכנסות כלל.

הרב פרויליך, תושב שכונת גאולה בירושלים בן 64, מלבד היותו ראש כולל הוא עוסק בטיפול במשפחות שצריכות עזרה. כך לדוגמה, הוא שימש כאיש המרכזי בהגשת עזרה וחוות דעת למשפחתה של האם שנחשדה בהערבת בנה. פרשה שהסעירה את ירושלים.

פרויליך נעצר ביולי 2011 בעקבות חקירה שהתבצעה על ידי משרד חקירות מס הכנסה ירושלים, במהלכה נבדקו מספר חשבונות בנק על שמו. מהחקירה עלה כי בחשבונות הופקדו סכומי כסף במזומן ובהמחאות בסך כולל של כמיליון שקלים בכל שנה. מחיפוש שנערך בביתו ובמשרדו בעת המעצר, התברר כי פרויליך עסק במשך כ-30 שנה במכירת כתבי יד, ספרים ומפות מהמאה ה-19 וכן, כי ערך כמאה תערוכות ומכירות פומביות בבתי מלון, בעיקר במלון ליאונרדו פלאזה שבמרכז ירושלים.

על פי כתב האישום, שהוגש לבית משפט השלום בירושלים על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, במהלך השנים 2000 עד 2010 ניהל עסק למכירת עתיקות כאמור תחת השם 'יודאיקה ירושלים', מדירה המצויה באותה כתובת בה רשומה הישיבה אותה הוא מנהל ברחוב חגי 34 ירושלים.

על פי עובדות כתב האישום, במהלך המחצית הראשונה של העשור העלים סכומים בלתי ידועים ואילו בשנים 2006 עד 2010 העלים למעלה משלושה מיליון דולר, לא הוציא חשבוניות או ניהל ספרי חשבונות, שילם לעובדיו במזומן מבלי להוציא עבורם תלושי משכורת והחזיק כספים בלתי מדווחים בחשבונות בנק בשוויץ ובניו-יורק.

כל ניסיונותינו לקבל את תגובתו של הרב פרויליך עלו בתוהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר