אלי תספור עד 10 / חיים קליגר

אתה כבר נמצא במעלה הגבעה, אנשים מנסים לדחוף אותך לתת את הקפיצה, אבל כשאתה לבד, כשאתה רק עם עצמך תחשוב, האם הם יהיו לצידך גם אם המהלך לא יצלח? (מאמרים)

חיים קליגר | כיכר השבת |
אלי ישי (צילום: מאיר אלפסי )

כאסטראטג הייתי רוצה לכתוב כעת לאלי ישי את האסטרטגיה להובלת המפלגה החדשה אותה הוא חושב להקים, כמי שהיה חלק מצוות שהוביל כמה מערכות בחירות אני יודע עד כמה הימים הראשונים של ההתלבטות וההתחבטות הפנימית קשים ומורכבים, הייתי שם, ניתחנו יחד מהלכים, בנינו יחד אסטרטגיה מיתוגית ופרסומית, יצרנו קמפיין שהביא ב"ה את התוצאות המצופות מאיתנו. אבל אני רוצה לומר לך משהו בפן האישי הרב אלי ישי, בתקווה שהדברים יגיעו לעיניך.

בכל מערכת בחירות, ובפרט במערכת טעונה כל כך ישנם אנשים לא מעטים שיושבים על הגדר וממתינים בכליון עיניים למתאבד התורן שיחליט לקפוץ לתוך הלבה הרותחת, הם לא מוכנים להיות אלה שמקבלים את הכוויה אלא רק לדחוף את השני ולספר לו עד כמה הם ירפדו ויחבשו לו את הפצעים, חלקם עושים זאת כי הם יתפרנסו מהמהלך הזה, חלקם עושים זאת כדי לסגור חשבון עם המתמודד שכנגד, חלקם סתם נהנים מהלהבות הולכות ועולות, כן, ישנם גם כאלה... אתה וודאי מכיר את חלקם גם בשמותיהם.

אינני חסיד של צד כלשהו במערכה הזו, אין לי ספק שגם אתה וגם הרב אריה דרעי, לו הייתם חושבים לאחור הייתם משנים כמה מהמעשים שלכם שהובילו למצב הזה, אבל אני כן חסיד של לעמוד רגע בצד ולהביט נכוחה אל עבר העתיד, האם מהלך כזה של פיצול מפלגה שלשניכם זכויות רבות בה יביא לחיזוק של מישהו מכם? האם היהדות החרדית תרוויח מזה? האם דרכו של מרן זיע"א תסלל ממהלך שכזה?

אז נכון, אתה כבר נמצא במעלה הגבעה, אנשים מנסים לדחוף אותך לתת את הקפיצה, אבל כשאתה לבד, כשאתה רק עם עצמך תחשוב, האם אותם אנשים יהיו לצידך גם אם במקרה המהלך לא יצלח? האם כל אלה שכעת דוחפים אותך ירפדו לך את הנפילה במידה ותהיה כזו? או שהם כבר ימצאו את הדרך המאוד מהירה לעבור לצד המנצח ויותירו אותך לחבוש לבד את הפצעים? נראה לי שממבט סביבך אתה יודע כבר לבד את התשובה!

קשה לקבל כעת החלטה על נסיגה, קשה לקפל את המצנח אבל כאן נבחנת מנהיגות אמיתית, כאן באה לידי ביטוי אישיות של מנהיג. אין לי ספק כי אמירה חדה וברורה שלך שלמען מורשתו של מרן אתה חוזר לשורות ומצטרף להובלת הצלחתה של תנועתו הקדושה בבחירות הקרובות תירשם לך בהיסטוריה הרבה יותר חזק ועמוק מאשר אם תפלג את הכוחות ותצליח לעבור את אחוז החסימה. קבל את ההחלטה הנכונה והמושכלת ותשאיר את כל מחרחרי הריב על הגבעה, אין לי ספק שהם ימצאו לעצמם פרטנר אחר...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר