טורקיה: המשטרה פשטה על רשת תקשורת המתנגדת לארדואן

משטרת טורקיה פשטה על עיתון ותחנת טלוויזיה המזוהים עם המטיף הדתי הגולה פתוללה גולן, המתנגד העיקרי לשלטונו של הנשיא רג'יפ טאיפ ארדואן, ועצרה עורכים ועיתונאים (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משטרת טורקיה פשטה היום (ראשון) על משרדי "זמאן", עיתון ותחנת טלוויזיה המזוהים עם תנועת "היזמט" בהנהגת המטיף הדתי פתוללה גולן, המתגורר בארה"ב ונחשב ליריבו העיקרי של הנשיא הטורקי רג'יפ טאיפ ארדואן. על פי כלי תקשורת בטורקיה, בפשיטות נוספות שבוצעו במקביל בכמה מקומות באיסטנבול ובכעשר ערים נוספות נעצרו לפחות 24 בני אדם.

כזכור, היחסים בין ארדואן לגולן הפכו למתוחים לפני כשנה, כשחקירה חשאית שהתנהלה נגד עשרות מנאמניו של ארדואן הפכה גלויה, והובילה להתפטרותם של ארבעה שרים. ארדואן ראה בחקירה שכוונה נגד בכירים בעולם העסקי ובמערכת הפוליטית חלק ממבנה "המדינה העמוקה" במדינה והחתירה הבלתי פוסקת של גולן תחת שלטונו.

כראש ממשלה, ולאחר מכן כנשיא, הוא הוביל שורת רפורמות ומעצרים בכדי לנטרל את 'היזמט', תנועה המונה מיליוני תומכים. במסגרת מאבקו של ארדואן, פוטרו והועברו מתפקידם אלפי שוטרים, תובעים ושופטים במדינה.

בסוף השבוע האחרון אמר ארדואן: "נמשיך לרדוף את כוחות הרשע בגלל השקרים שלהם. אנחנו נפיל ונעמיד לדין כל מי מי שעומד לצדם ומאחוריהם".

כאמור, בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו שוטרים למערכת העיתון "זמאן", אך עובדי המערכת קיבלו הדלפה על הפשיטה, המתינו לשוטרים במקום ואילצו אותם לסגת בטרם ביצעו מעצרים.

עובדי העיתון דיווחו על הפשיטה לקוראים בזמן אמת והעורך הראשי, אכרם דומאנלי, צייץ בעצמו צילום שבו הוא נראה עומד בדסק החדשות. "אילצנו את השוטרים לסגת, אני נשאר כאן ומחכה. בואו לקחת אותי". הוא גינה את ניסיון הפשיטה וציין כי "לא ניתן להשתיק את חופש העיתונות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר