ועידת העבודה אישרה פה אחד את הסכם בוז'י-לבני

ועידת מפלגת "העבודה" אישרה הערב פה אחד את ההסכם שהביא יו"ר המפלגה בוז'י הרצוג עם מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני. לבני תקבל את המקום השני ועוד 6 שיריונים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יצחק בוז'י הרצוג בוועידת מפלגת העבודה, הערב (צילום: מוטי קמחי - ynet. וידאו: יוגב אטיאס - ynet)

יו"ר מפלגת "העבודה" יצחק בוז'י הרצוג, הצליח להעביר הערב (ראשון) פה אחד את ההסכם העקרונות עם מפלגת "התנועה" בראשות ציפי לבני, שבמרכזו רוטציה ביניהם בראשות הממשלה במידה ויבחרו.

כמו כן, הוועידה אישרה מועד ותקנון לפריימריז המפלגה, כאשר שישה מקומות מתוך 25 המקומות הראשונים כבר שוריינו לאנשי התנועה. "לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר", אמר הרצוג בנאומו.

"בלילה שבו נבחרתי לראשות המפלגה נדרתי להנהיג אותה בנחישות אין קץ, במטרה להחזיר את מפלגת העבודה להנהגת המדינה, אך תמיד, בכל רגע ורגע, הבטחתי לעשות זאת יחד אתכם עם מבט מפוכח ועם מצפן מכויל על נקודה אחת בלבד: טובת המדינה ואזרחיה, ללא הבדל דת, גזע ולאום ומכל קצוות הארץ" אמר הרצוג.

לדבריו, "הבטחתי שנהיה אלטרנטיבה לממשלה שחבריה מתחרים ביניהם מדי יום מי מסית יותר, מי מתלהם יותר, מי קיצוני יותר, וכל זאת בזמן שאזרחי המדינה מאבדים אמונה, ונפרדים מהתקווה שיכול להיות כאן טוב יותר. הגענו לכאן כדי לאחד את אלה שמאמינים שמדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית, וכל האזרחים בה, הם שווי זכויות.

"לאחד את אלה שמבינים כי ביטחון לאומי נשען לאורך זמן על צה"ל חזק ומערכת ביטחון עוצמתית, אך גם על היכולת לייצר מאמצים מדיניים אמיצים ויחסים דיפלומטיים בריאים עם מדינות העולם. לאחד את אלה שיודעים כי חוסן לאומי משמעותו היכולת של משפחות לגמור את החודש, לממן חוג לילד ואפילו לרכוש לעצמם דירת מגורים צנועה".

הרצוג ביקש מחברי הוועידה את תמיכתם "במהלך איחוד הכוחות עם התנועה בראשות לבני. ביחד, נוביל את הרשימה המשותפת האיכותית ביותר, שתנצח את הבחירות ותחליף את ההנהגה ותחליף את השלטון. אני אחליף את נתניהו, ומפלגת העבודה בראשותי תחליף את הליכוד בהגה השלטון.

"יחד נוביל את מדינת ישראל לצמיחה, לצמצום פערים בחברה, להידברות עם שכנינו ולחיזוק ביטחונה ועתידה של ישראל. נתווה את המדיניות הכלכלית-חברתית של הממשלה הבאה ונוביל תפיסת עולם ברורה, שבמרכזה צדק חברתי, ביטחון תעסוקתי, שכר הוגן לעובדים בכל התחומים והמגזרים, ומעל לכל – חיים בכבוד לכל אחת ואחד מאזרחי ישראל".

הרצוג הוסיף, "ממשלה בראשותי תהפוך כל אבן גם בתחום המדיני, במאמץ ליצור מחדש ערוץ הידברות מפוכח עם שכנינו. זאת במטרה לשוב לשולחן הדיונים ולחתור להסדר מדיני בר-קיימא, המושתת על סידורי ביטחון בלתי מתפשרים. הסדר שיבטיח לנצח את ביטחונו, עתידו ושגשוגו של עם ישראל - במדינת ישראל - היהודית והדמוקרטית.

"אני מכיר את לבני שנים ארוכות. מאחורינו שעות רבות של דיונים וקבלת החלטות בנושאים החשובים והרגישים ביותר. אני מכיר את כישוריה ואת יכולותיה, ואני יכול לומר לכם – לבני ואני נוביל במנהיגות משותפת את מדינת ישראל לעתיד טוב יותר. יחד נצית מחדש את התקווה בלבם של כל אחת ואחד מאזרחי ישראל. יש בינינו שותפות אמת. זו שותפות של מנהיגים ומפלגות שטובת המדינה בראש סדר היום והעדיפויות שלהם".

בהסכם בין הרצוג ללבני נקבע כי פרט למקום השני, שישוריין ללבני עצמה, היא תבחר גם את המועמדים במקומות 8, 16, 21, 24 ו-25.

יו"ר העבודה לשעבר , ח"כ שלי יחימוביץ', תמכה במהלך ואמרה כי היא "מורידה את הכובע בפני הרצוג" על כך שהעניק לגוש השמאל תקווה להחליף את ראש הממשלה המכהן בנימין נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר