המבחן ששואף לקבוע אם הנבדק עומד למות

מבחן שהגה קלאודיו ג'יל ארוחו, רופא מאונברסיטת Gama Filho בברזיל, מתיימר לקבוע בתוך כמה זמן אתם צפויים למות על ידי מבחן פשוט - עמידה וישיבה (חדשות, בריאות)

שושי מילר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מבחן שהגה קלאודיו ג'יל ארוחו, רופא מאונברסיטת Gama Filho בברזיל, מתיימר לקבוע בתוך כמה זמן אתם צפויים למות על ידי מבחן פשוט - עמידה וישיבה. המבחן מודד את היציבות, הכוח והגמישות, והוא גם המדד האולטימטיבי לכמה זמן נשאר לנבדק לחיות. כך לפחות על פי ארוחו.

בתרגיל, אדם מתבקש לשבת על הרצפה מבלי להיעזר בידיים ואז לקום שוב ללא סיוע. על פי השיטה, את התרגיל מתחילים עם 10 נקודות, ונקנסים על כל טעות הכי קטנה.

מי שצובר בסיום 3 נקודות ומטה, סיכוייו למות ב-6 השנים הקרובות עולה פי חמישה, לעומת אנשים שצברו 8 נקודות ומעלה.

במחקר שהתפרסם על השיטה נבדקו כ-2,000 נחקרים בגילאי 51-80 והחוקרים מצאו כי אלו שצברו בין 3.5 ל-7.5 נקודות היו בעלי סיכון כפול למות ב-6 השנים הקרובות בהשוואה לאחרים.

אנשים שצברו 3 נקודות ומטה היו בעלי סיכוי של פי חמישה למות ב-6 השנים הקרובות מהשאר. לפי השיטה, בכל פעם כשמשתמשים בכף היד או נעזרים ברגל או בכל דבר אחר כדי לשבת או לעמוד, יורדת נקודה, כאשר במקרה של איבוד איזון ושיווי משקל, יורדת חצי נקודה.

עם זאת, חלק מהרופאים טוענים כי השיטה לא בהכרח מוכיחה דבר זאת מכיוון שהדבר תלוי גם בהקשרים תרבותיים. לטענתם, אירופאיים אינם מורגלים לשבת על הרצפה, זאת בניגוד לתרבויות אחרות.

על פי ממציא השיטה, במידה ועבדתם על הכושר הגופני והתחזקתם, על כל נקודה נוספת שתקבלו, תורידו את הסיכויים שלכם למות ב-21 אחוזים.

מבחן אחר שרופאים רבים נוהגים לערוך הוא "מבחן 30 השניות", בו המטופל צריך לעמוד ולשבת על כיסא כמה שיותר פעמים. עבור נשים בגילאי 60-64 ממוצע הפעמים צריך להיות 12 ומעלה, ואילו לגברים 14 פעמים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר