יום היסטורי בש"ס

פגישת הרב בעדני והרב מזוז נכשלה: אלי ישי יפרוש מש"ס

הגאון רבי מאיר מזוז, נפגש הבוקר עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, אך הפגישה לא העלתה דבר ולפי המסתמן אלי ישי יפרוש בסופו של דבר מש"ס (חרדים, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בכסלו תשע"ה | 15.12.14
הרב מאיר מזוז והרב שמעון בעדני, הבוקר (צילום: כיכר השבת)

רגע האמת בש"ס: הגאון רבי מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים' ומנהיגו הרוחני של חבר-הכנסת אלי ישי, יו"ר ש"ס לשעבר, נפגש הבוקר (שני) עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, לפגישה מכרעת לקראת פרישתו של ישי מש"ס.

הרבנים נפגשו בבני ברק בניסיון להגיע להבנות ולמנוע מתקפות של צד האחד כנגד הצד השני בשבוע הקרוב ובמהלך מערכת הבחירות במידה וישי יתמודד בסופו של דבר ברשימה עצמאית.

ל"כיכר השבת" נודע כי הפגישה לא העלתה דבר ולפי המסתמן אלי ישי יפרוש מש"ס. הרבנים סיכמו ביניהם כי לא יהיו התקפות הדדיות בין הצדדים.

לאחר התייעצות עם הרב מזוז, החליט ישי לכנס בשעות הצהריים מסיבת עיתונאים בירושלים בה הוא יודיע על פרישתו מתנועת ש"ס לאחר 30 שנה בהם כיהן בתפקידים שונים במפלגה.

כזכור, אמש הודיע ח"כ יוני שטבון כי לא יתמודד בכנסת הבאה ברשימת 'הבית היהודי', ההערכה היא כי יתמודד במפלגתו החדשה של אלי ישי.

אמש דווח כי אנשיו של ישי פועלים בשעות האחרונות בכדי לסדר ולבנות את המפלגה החדשה בראשה יעמוד, ובינתיים כאמור פנה ישי לוועדת הבחירות בכדי לבדוק האם השם "מרן" למפלגה הינו בסדר.

בש"ס צפויים להתנגד לבקשת ישי, שנערך גם לאפשרות שהשם ייפסל ואז יבקש את השם "יחד" כשם מפלגתו. האופציה השנייה עשויה להיות שימושית יותר במידה וישי ירוץ יחד עם השר אורי אריאל.

כפי הנראה, המלחמה בין ישי לדרעי תהיה על הקול הספרדי, כאשר כל צד יכריז כי הוא זה ש"ממשיך את דרכו האמיתית" של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

באולפן כיכר TV נחשף כי אלי ישי אמר בשיחות סגורות שבמידה ובכירי ש"ס והעומד בראשה אריה דרעי ינסו להפוך אותו לחיים אמסלם או הרב אמנון יצחק, הרי שיפתח את 'הקופסה השחורה', שלדבריו תסעיר את הציבור החרדי והספרדי כולו.

מקורביו ובני משפחתו של ישי אומרים כי הוא צפוי "להציג את האמת" מזמן הכתרת דרעי ליו"ר ש"ס. בני משפחתו רומזים, וחלקם אף אומרים במפורש, כי דרעי ואנשיו רימו לכאורה את מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל בזמן שהיה במיטת חוליו והביאו למינוי דרעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר