שמונה ערבים נעצרו בחשד להסתה ברשתות החברתיות

שמונה חשודים, ערבים תושבי מזרח ירושלים, נעצרו בגין הסתה ברשתות החברתיות כנגד יהודים וכוחות הביטחון, באמצעות הפצת תמונות, סרטונים ודברי הסתה חמורים (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

שמונה חשודים, ערבים תושבי מזרח ירושלים, נעצרו בגין הסתה באמצעות הרשתות החברתיות כנגד יהודים וכוחות הביטחון.

החשודים נעצרו בתום חקירה ממושכת של שירות ביטחון הכללי והיחידה המרכזית במשטרה במבצע שכונה "מילות קרב". חלק מהחשודים מזוהים עם ארגוני הטרור חמאס ופת"ח.

העצורים חשודים כי במהלך החודשים האחרונים הפיצו באמצעות דף הפייסבוק שלהם תמונות, סרטונים ודברי הסתה שהוכוונו על פי החשד, לפגיעה ביהודים ובאנשי כוחות הביטחון, וכן פרסומים שעל פי החשד מסיתים ומעודדים ביצוע פיגועים כנגד יהודים.

מהחקירה עולה כי החשודים מפיצים באמצעות עמוד הפייסבוק המפורסם על שמם, תמונות, אמירות וסרטונים המשבחים את המחבלים שביצעו את הפיגועים בירושלים לצד הסתה ועידוד לפגיעה ביהודים. כמו כן אותרו תמונות של חלק מהחשודים כשברשותם אמצעי לחימה כגון אקדחים, ונשק מסוג M-16.

פרסומים אלו הובילו לתגובות רבות מצד אלפי העוקבים בפייסבוק של החשודים אשר חיזקו את אמירותיהם, הביעו תמיכה וגררו פרסומי תמונות וקריקטורות המביעים תמיכה בדברים שפורסמו.

במסגרת המעצרים שבוצעו במהלך הלילה נעצרו החשודים ונתפסו המחשבים האישיים, מכשירים ניידים, אמצעי מדיה נתיקה, פרסומי הסתה, רימון מאולתר ועוד, וזאת בהתאם לצו שהוצא מבעוד מועד על-ידי בית משפט השלום בירושלים.

החשודים הועברו לחקירה במפלג התשאול של ימ"ר ירושלים ויובאו להארכת מעצרם בשעה 15:00 בבית משפט השלום בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר