עשרות שוחטים ובודקים שובתים

עשרות שוחטים ובודקים משביתים את עבודתם וזאת בעקבות מחלוקת עם הנהלת המפעלים 'הוד חפר' 'ומילעוף'. הסיבה: כוונת החברה לפטר שוחטים ולהעסיק קבלן חלופי (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: כוח לעובדים)

עשרות שוחטים ובודקים משביתים היום (שני) את עבודתם וזאת בעקבות מחלוקת עם הנהלת המפעלים 'הוד חפר' 'ומילעוף'.

השביתה החלה מהשעה 12:00 בצהרים ותימשך שעות אחדות. לטענתם, העילה לשביתה היא כוונתה של הנהלת מילועוף לפטר את צוות השחיטה ולהעסיק קבלן חלופי, זאת בניגוד להצהרתה להעסיק ישירות את העובדים.

לטענת ארגון 'כוח לעובדים' שם מאוגדים השוחטים ובודקים, הנהלת מפעל 'מילעוף' מסרבת ליישם את החלטת בית הדין האזורי בחיפה לפיו היא מחויבת לנהל משא ומתן משולש עם חברת הקבלן "מאיר".

בעקבות השביתה צפויים שיבושים באספקת עופות, בעיקר למרכז הארץ-חברת הוד חפר משווקת עופות בעבור חברות אחרות במרכז הארץ.

הרב יעקב חסידה מראשי הוועד בהוד חפר, הסביר על מאבקם: "לפני שבעה חודשים, הבטיחה הנהלת המפעל לנהל איתנו משא ומתן על מעבר להעסקה ישירה כעובדי המפעל. לצערנו, לאחר נתק של מספר חודשים בישרה לנו החברה כי לא זו בלבד שאין בכוונתה להעסיק אותנו באופן ישיר, אלא שבכוונתה לפטר את הקבלן הנוכחי ולהחליפו בקבלן חדש. המשמעות המידית היא שעשרות עובדים מפוטרים ללא חוסר וודאות לגבי עתידם".

ממפעל מילעוף נמסר בתגובה: "חברת מילועוף מקפידה על תנאי עבודה הוגנים. העובדים בחברת מילועוף מאוגדים ונהנים מהגנות ההסכמים הקיבוציים.

"כנהוג בתחום, חברת מילועוף מקבלת שירותי שחיטה באמצעות חברה קבלנית. הקפדנו לאורך כל הדרך לשלם לחברה הקבלנית תמורה גבוהה שתאפשר להעניק לשוחטים שהיא מעסיקה שכר בסך של 75 ₪ לשעה. הרבה מעבר לשכר הממוצע במשק ובודאי מעבר לשכר הנהוג בתחום. כבר לפני מספר חודשים ביקשנו להעסיק במילועוף שוחטים כעובדים שלה מן המניין, בהעסקה ישירה. דבר שיאפשר להם להנות מכל התנאים וההסכמים הקיבוציים מהם נהנים שאר עובדי מילועוף. עד כה לא נענו לכך השוחטים. זה המקום להבהיר כי באם ארגון כוח לעובדים מנהל מאבק שיכירו בו כארגון ענפי – מילועוף או כל מפעל אחר אינם הגוף המוסמך להכיר בו. בניגוד לנטען ובהתאם להחלטת ביה"ד הארצי לעבודה. מתנהלים שני מו"מ במקביל האחד של החברה הקבלנית מול כוח לעובדים והשני הנהלת מילועוף מול החברה הקבלנית. לפי מיטב ידיעתנו המו"מ ממשיך גם בימים אלה. לכן לא ברור כלל וכלל על מה השיבושים.

"צר לנו שאת המחיר על מאבק בין ארגוני זה משלמת החברה ובעיקר ציבור השוחטים עובדי הקבלן, שיכלו כבר לפני מספר חודשים להפוך לעובדי מילועוף ולקבל את התנאים המיטיבים של עובדי החברה, לולא נציגיהם התנגדו לכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר