המשטרה באכיפה נגד אופניים חשמליים

משטרת ישראל החלה השבוע לאכוף את החוק על רוכבי האופניים החשמליים. שוטרים מאגף התנועה יצאו לרחובות הערים והתמקדו באזורים הסמוכים לבתי הספר (רכב, חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אופניים חשמליים בתצוגה (צילום: shutterstock)

אחרי שרבים התריעו על הסכנה שיש בנסיעה באופניים חשמליים, משטרת ישראל החלה השבוע לאכוף את החוק על רוכבי האופניים החשמליים זאת משום שלעתים אלו נוהגים תוך סכנת חיי אדם.

שוטרים מאגף התנועה יצאו לרחובות הערים והתמקדו באזורים הסמוכים לבתי הספר שם ישנו שימוש נרחב באופניים חשמליים.

עם שחר הצליחו השוטרים לתפוס לא מעט רוכבי אופניים חשמליים בעיקר נערים שעשו את דרכם לבית הספר באזור מגוריהם. רוב הרוכבים לא חבשו קסדות ואצל חלקם התגלו בעיות בטיחות נוספות.

כצעד ענישה ראשוני בחרו השוטרים להוציא את האוויר מגלגלי האופניים כך שלא יוכלו להמשיך בנסיעתם המסוכנת. השוטרים לא הסתפקו בכך והתקשרו להוריהם של הילדים ועדכנו אותם על הנעשה והזהירו אותם כי עליהם לרכוש קסדה לילדיהם ולהקפיד על נוהלי הבטיחות.

באגף התנועה של משטרת ישראל העבירו הנחיות לפקחי הרשויות המקומיות לפעול נגד רוכבי אופניים חשמליות שיסכנו את הולכי הרגל. אותם פקחים יעבדו בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל ויחד יאכפו הם את ההחלטה ואולי בכך יפחיתו את הסכנה בנסיעה.

הקנסות יגיעו עד לאלף שקלים וכן הפקחים ישתמשו לעתים בסמכות שניתנה להם ואלו יזמנו את ההורים לחקירה. מטרת ההחלטה שצברה תאוצה עוד קודם החלטת המשטרה, בערים אחרות כמו אילת, היא שמירה על שלומם וביטחונם של הילדים.

התקנות החדשות שעברו לפני מספר שבועות מגבילות כבעבר את ההספק המרבי של המנוע החשמלי - שיופעל באמצעות הדוושות בלבד - ל-250 וואט, ואת מהירות הנסיעה הנעזרת במנוע ל-25 קמ"ש בלבד. המשמעות היא כי מעל למהירות זו, ימנע מהמנוע החשמלי לסייע בצבירת מהירות או רכיבה בכלל. לדברי משרד התחבורה, כל זאת בהתאם לתקינה האירופאית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר