הקרב ב'דגל' • בלעדי

הגר"ח קנייבסקי: "אמרתי להם שימנו את רובינשטיין"

הקרב על המקום הרביעי ב'דגל התורה' נמשך. בצל העובדה כי הרב אליעזר סורוצקין נחשב למועמד המוביל לתפקיד, "כיכר השבת" חושף כי בשיחות פנימיות בימים האחרונים התבטא שוב ושוב מרן הגר"ח קנייבסקי: "אמרתי להם שימנו את רובינשטיין, שיבחרו בו, הוא המלך". בשיחה נוספת שב הגר"ח על הדברים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

הקרב על המקום הרביעי ב'דגל התורה': מאז פיזורה של הכנסת וההחלטה על הליכה לבחירות, גובר רחש השמועות והספקולציות בציבור הליטאי לגבי הנציג שיאייש הפעם את המקום הרביעי בתנועת 'דגל התורה' (והשמיני במפלגת 'יהדות התורה') הנחשב בסקרי דעת הקהל לריאלי.

בין המתמודדים עלו שמותיהם של הרב אליעזר סורוצקין, שנחשב בשעה זו עדיין למועמד המוביל לתפקיד.

כעת "כיכר השבת" חושף כי בשיחות פנימיות שנאמרו בימים האחרונים על-ידי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי בביתו, מרן שב ואמר בפני בני הבית כי רצונו, שמקורבו, מזכיר מועצת גדולי התורה ומ"מ ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין ימונה לתפקיד.

לדברי הנוכחים, מרן הגר"ח קנייבסקי חוזר על דבריו בכל פעם שנושא הבחירות עולה לדיון. בשיחות שונות (שאומתו באופן ברור וחד-משמעי על ידי 'כיכר השבת') ששוחח עם השומעים, חוזר מרן הגר"ח ומציין כי הוא מוכן ומזומן לצאת ולסייע למערכת הבחירות תוך שהוא מציין כי כבר אמר שיבחרו הפעם ברובינשטיין.

במהלך לימוד עם בני ביתו בסוף השבוע האחרון (לימוד שגם כאמור הוקלט על-ידי השומעים) נשמע מרן פונה לנוכחים ואומר: "שמעתי שרבי אהרן לייב (מרן הגראי"ל שטיינמן. י"כ) מתכונן (לצאת) למסע בחירות".

הנוכחים משיבים בחיוב ומבקשים כי מרן יסכים לצאת למערכה בעצרות וכינוסים ברחבי הארץ, ומוסיפים: "בלי העזרה של סבא הוא לא יכול לעשות כלום".

הגר"ח מצידו משיב: "רוצה שאני אסע? אסע. בחירות, ויקם מלך חדש, אמרתי להם (לנציגי דגל התורה. י"כ) שייקחו את רובינשטיין, הוא המלך".

הנוכחים שיודעים על החיבה שרוחש הגר"ח לרב אברהם רובינשטיין בשל תפקידו בעיריית בני ברק בשליחותו, מנסים לשאול: "הרי לא מדובר בבחירות לעירייה, מדובר בבחירות לכנסת ולממשלה".

"כן" משיב הגר"ח, "אני יודע, לממשלה".

אמש חזר הגר"ח על אמירה זו כשהוא מציין שהוא מוכן ומזומן לצאת ולפעול לצידו של מרן ראש הישיבה: "וכבר אמרתי שימנו את רובינשטיין, שיבחרו בו".

כזכור, בפעם הקודמת בו הורה הגר"ח על מינוי פוליטי היה זה כשהעביר את בקשתו למרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן למינוי של רובינשטיין כראש עיריית בני ברק במקומו של יעקב אשר שנבחר לכנסת במקום השביעי של יהדות התורה.

יצויין כי שמו של רובינשטיין עלה בימים האחרונים בהקשר זה, אולם דווקא בימים האחרונים נדמה כי מועמדותו של הרב אליעזר סורוצקין צוברת תאוצה, כעת נראה כי דברי מרן הגר"ח ברורים ומוחלטים בנושא.

האם שאלת המקום הרביעי הוכרעה? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר