הדרמה בסידני

משבר בני הערובה: המחבל מפיץ מסרים דרך השבויים

לילה ירד על אוסטרליה ובני הערובה עדיין מוחזקים בבית הקפה "לינדט" בסידני. בכלי התקשורת המקומיים מדווח כי החשש הוא שיעברו עוד ימים ארוכים עד לפתרון. המחבל החל להעביר את מסריו דרך בני הערובה באמצעות הרשתות החברתיות. "בבקשה עזרו לנו", התחננה אחת מבנות הערובה (חדשות)

חלק מבני הערובה (צילומסך: מתוך ynet; וידאו: יוטיוב)

משבר בני הערובה נמשך: לילה ירד על אוסטרליה בצל בני הערובה המוחזקים עדייו בבית הקפה "לינדט" בסידני. בכלי התקשורת המקומיים מדווח כי החשש הוא שיעברו עוד ימים ארוכים עד שהמשבר ייפתר.

בכלי התקשורת סירבו להעלות לשידור את המחבל ואת החטופים שנשלחו על-ידו. כעת נראה כי פעיל הג'יאהד מנסה להשתמש ברשתות החברתיות כדי להעביר מסרים.

ברשת החלו לצוץ סרטוני וידאו של בני ערובה, מתוך בית הקפה, כשהם מציגים את דרישותיו. הסרטונים הוסרו בתוך זמן קצר מרשת היוטיוב.

באחד הסרטונים שאמינותו לא ברורה, נראית אחת מבנות הערובה מציגה את דרישות המחבל: לקבל לידיו דגל של דאעש, לפרסם שזו מתקפה על אוסטרליה מצד ארגון דאעש ולשוחח עם ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט, כשברקע הדגל השחור עם הכיתוב האיסלאמי בלבן.

בת הערובה הוסיפה ואמרה כי דרישותיו של המחבל עדיין לא מולאו וכי כדי למנוע מהמצב להידרדר יש למלא את בקשותיו. "בבקשה עזרו לנו" מתחננת בת הערובה.

לפי הדיווחים, עם רדת הלילה, הפעילות בבית הקפה פסקה. למעט אדם אחד, כנראה המחבל, שנראה מסתובב בפנים כשהוא נושא אייפד. מוקדם יותר היום כובו האורות בבית הקפה, בהוראת המחבל.

לפי הערכות בבית הקפה מוחזיקם כ-15 בני ערובה. המחבל כפה במהלך השעות האחרונות על בני הערובה לעמוד מול החלונות. חמישה בני ערובה הצליחו לברוח מבית הקפה, ולאחר בריחתם המחבל היה נראה כעוס.

רשת "סקיי ניוז" האוסטרלית דיווחה כי בני הערובה שהצליחו לצאת, נמלטו מבית הקפה ולא שוחררו על-ידי המחבל, המכנה את עצמו "האח". ערוץ 10 האוסטרלי דיווח כי שתי נשים שנחלצו מסרו בעדותן לשוטרים כי לחמוש יש ארבע פצצות, שתיים בתוך בית הקפה ושתיים ברובע העסקים בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר