ראש עיריית רמת גן ישראל זינגר נשלח למעצר בית

ראש העיר רמת-גן ישראל זינגר החשוד בקבלת שוחד, נשלח למעצר בית ונאסר עליו להתקרב אל העירייה. מעצר הבית של שאר החשודים בפרשת השוחד הוארך בשבעה ימים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ישראל זינגר, ראש עיריית רמת גן (צילום: מוטי קמחי - ynet)

שופט בית משפט השלום בראשון לציון לא קיבל את עמדת המשטרה והורה לשלוח את ראש עיריית רמת-גן ישראל זינגר החשוד בקבלת שוחד למעצר בית של שבעה ימים. כמו כן נאסר עליו להתקרב אל בניין העירייה למשך 15 ימים. יחד עם ראש העיר הובאו אל אולם בית המשפט בזה אחר זה גם שאר הנאשמים בפרשה החדשה שמסעירה את העיר מאז שעות הבוקר המוקדמות.

החשודים הנוספים הם נמרוד ניר, אלי צחר ואריאל למפל, החשודים בלקיחת שוחד, מתן שוחד, תיווך בשוחד וקבלת דבר במרמה. השופט הורה לשחררם למעצר בית למשך שבעה ימים.

הפרשה התפוצצה כאשר חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה פשטו הבוקר (שני) על עיריית רמת גן, לאחר חקירה סמויה שערכו בחודשים האחרונים. בסך הכל עוכבו לחקירה יותר מ-20 חשודים ומעורבים.

גל המעצרים התבצע על רקע מערכת הבחירות האחרונה בעירייה, כשבין היתר בודקת המשטרה חשד למעורבות גורמים עבריינים בפעילות העירייה. החקירה החלה לפני מספר חודשים בעקבות מידע שהתקבל במשרדי יאח"ה. לפי החשד, בכירים בעיריית רמת גן ביצעו עבירות של הפרת אמונים בנוגע למינויים שונים.

הגורמים, כך לפי החשד, הבטיחו עבודה לגורמים שונים בתמורה לקידום בחירתו של אחד המועמדים לראשות העיר בבחירות האחרונות בשנה שעברה.

החקירה נוהלה בשיתוף פעולה עם יחידת יהלום וחקירות מע"מ ברשות המסים. החשדות נגד הבכירים הן: ביצוע עבירות שוחד, שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. החוקרים זיהו גם ניסיון של ארגון פשע הפועל במרכז לפעול בתוך העירייה.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מעורב בכיר בעירייה בפרשות פליליות. צבי בר שכיהן כראש העיר הקודם במשך שנים רבות, נחשד בהפרת אמונים, לאחר שהסכים להעסיק דרך תאגידים של העירייה חברי מועצה שהצטרפו לקואליציה שלו. בר טען שלא ידע שמעשה זה אינו חוקי.

בסופו של תהליך גובשה עסקת טיעון על פיה נמחקה האשמה בהפרת אמונים ובר הורשע בעבירה של קשירת קשר להשיג מטרה כשרה באמצעים אסורים. ב-2013 הודיע בר כי אין בכוונתו להתמודד לתפקיד ובכך סיים שנות קריירה ארוכות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר