רה"מ נתניהו נועד עם ג'ון קרי: ארה"ב תטיל וטו?

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, זאת על רקע הודעת הפלסטינים כי יפנו לאו"ם בבקשה שיכיר במדינה פלסטינית. ארה"ב תטיל וטו? (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)

לאחר הודעת הרשות הפלסטינית כי תפנה למועצת הביטחון של האו"ם בבקשה שתכיר במדינה פלסטינית שבירתה ירושלים וסיום הכיבוש, ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד בשעות אלו (שני) ברומא עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי.

נתניהו ישכנע את קרי בכדי שארצו תטיל וטו על הצעת ההחלטה הפלסטינית. לפני הפגישה אמר נתניהו כי הוא מצפה מארצות הברית להטיל וטו על המהלך החד-צדדי.

כזכור, אתמול החליטה ההנהגה הפלסטינית לפנות ביום רביעי הקרוב למועצת הביטחון ולהגיש הצעה הכוללת הכרה במדינה בגבולות 67' שבירתה מזרח ירושלים והצבת לוח זמנים לנסיגה ישראלית משטחי הגדה המערבית תוך שנתיים.

רשת "אל-מיאדין" הלבנונית דיווחה כי הנהגת הרשות החליטה גם לדרוש מהאו"ם להקים ועדת חקירה ל"התנקשות" בשר זיאד אבו עין, שמת בשבוע שעבר לאחר עימות עם חיילי צה"ל בהפגנה. עם זאת, ההנהגה הפלסטינית החליטה להמשיך את התיאום הביטחוני עם ישראל.

סאיב עריקאת אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "כל הצעה שתוגש למועצת הביטחון צפויה לכלול את סיום הכיבוש, הקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים, שחרור האסירים הפלסטינים, פתרון קבע לסוגיית הפליטים והכרזה על הבנייה בהתנחלויות כפעולה בלתי-חוקית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר