השימוש הרציני של המשחק; כך בונים רכב ב"אופל"

משחקי מחשב נוצרו על מנת להעביר את הזמן ולשמש כבילוי לכל הגילאים, אך יצרנית הרכב הגרמנית "אופל" לקחה את קונסולות המשחקים הפופולרית למקום רציני לגמרי (דיגיטל, חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

אם חשבם שקונסולות המשחקים נועדו רק לצורך משחקים ובילוי בשעות הפנאי, השנים האחרונות כנראה לימדו אתכם שלקונסולות הללו ישנם עוד שימושים רבים. בבתי חולים שיקומיים כבר עושים מזמן שימוש בקונסולות משחקים על מנת להחזיר לפצועים את הכושר הגופני אליו היו רגילים לפני הפציעה. גם בצבא, כל גוף רציני כבר עושה שימוש בקונסולות משחקים כסימולטורים מתקדמים המדמים קרבות קשים וכדומה.

אך כעת מצטרפת יצרנית הרכב הגרמנית אופל לטרנד האלתור העושה שימוש בקונסולות המשחקים הכוללים חיישנים רבים שיכולים לשמש ללא מעט שימושים יצירתיים. במסגרת פרויקט המכונה VISTRA (Virtual Simulation and Training of Assembly) החליטה החברה ללמד את פועלי הייצור שלה דברים שונים בעזרת קונסולת המשחקים "Wii" הפופולרית.

אופל פיתחה פלטפורמת הדרכה ואימון וירטואלית לפועלי ייצור המתבססת על אלמנטים מקונסולות משחק. מערכת הלימוד המתקדמת משלבת בין בקר תנועה של קונסולת ה-Wii לבין מצלמת Kinect של ענקית התכנה מיקרוסופט, שמזהה את תנועת הגוף והידיים. ניסוי המערכת הוכתר בהצלחה ובאופל מתכוונים ליישם אותה במערך ההדרכה של החברה כבר במהלך שנת 2015.

המערכת מסייעת לפועל המתלמד שעומד מול מסך המציג את אזור העבודה עליו מתלמדים ואת סדר הפעולות שהוא צריך לבצע. מצלמת התנועה מלווה את המשתמש ומשקפת את תנועותיו על גבי המסך. באמצעות בקר ה-Wii בוחר המתנסה את החלק המתאים ומציב אותו במקום הנכון, לפי סדר הפעולות הנדרש בכל משימת הרכבה. בדיוק כמו במשחק מחשב. בצורה זו לומד המתנסה את סדר פעולות ההרכבה בכל תחנת עבודה ואת התהליכים הדרושים להרכבה.

פרנק ארלט (Frank Arlt) מוביל הפרויקט מטעם חברת אופל אמר: "רצינו לפתח עבור העובדים מערכת לימוד שתדמה עבורם סביבת עבודה מוכרת ומציאותית יותר מאשר תרגול על מחשב רגיל עם עכבר. המערכת התגלתה כיעילה ותאפשר להכין את העובדים טוב יותר לקראת האימון הסופי על אבטיפוס פיזי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר