הולנד לגוגל: הפסיקו את הפרת הפרטיות או שלמו 15 מליון יורו

הולנד הזהירה את גוגל כי אם לא תחדל עד לסוף חודש פברואר הקרוב מ"הפרת הפרטיות המתמשכת" אותה היא מבצעת, תעמוד בפני קנס מצטבר של כ-15,000,000 יורו (אינטרנט)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הולנד נגד גוגל: הסוכנות ההולנדית להגנה על נתונים פרסמה היום (שני) הודעה ובה היא מתריעה בפני ענקית האינטרנט האמריקנית גוגל כי אם לא תחדל עד לסוף חודש פברואר הקרוב מ"הפרת הפרטיות המתמשכת" אותה מבצעת החברה לדברי המשרד הממשלתי ההולנדי, תעמוד בפני קנסות מצברים של כ-15,000,000 דולרים.

הסוכנות ההולנדית להגנה על נתונים דורשת מגוגל כבר החל משנת 2012 לחדול מלאסוף את נתוני הגלישה ממשתמשי השירותים השונים של גוגל. לחילופין, היא דורשת מהחברה לפרסם באופן גלוי וברור את מדיניות איסוף הנתונים מן המשתמשים כאשר כל משתמש יוכל להבין בבירור איזה מידע נאסף ממנו ויוכל לסרב לו.

המידע אותו אוספת חברת גוגל כולל את היסטוריית הגלישה המלאה של המשתמש, שנאספת ישירות מחיפושים שעברו דרך מנוע החיפוש הפופולרי של גוגל ומה"עוגיות" הנשמרות בדפדפן המחשב ואוגרות בתוכן נתונים רבים על המשתמש. גם מיקום המשתמשים ונתונים רבים נוספים נאספים על ידי שרתי החברה.

בנתונים שנאספים על המשתמש, בונה גוגל פרופיל משתמש וריטואלי ועל ידי כך יכולה להציע פרסומות מותאמות אישית על ידי שירות גוגל אדוורדס של החברה.

מדיניות הפרטיות של גוגל גרמה לחברה להסתבך בשנים האחרונות עם לא מעט ממדינות אירופה, כשהחברה נמצאת בעיצומן של חקירות מתמשכות במדינות כמו בריטניה, צרפת, איטליה, ספרד וגרמניה. קנסות כבדים מוטלים על החברה לעתים קרובות יחסית.

כעת כאמור, מודיע יושב ראש הרשות להגנה על נתונים כי בעקבות ההפרה המתמשכת של גוגל נגד החוק ההולנדי לההגנה על נתונים. קנס גדול שיגיע עד ל-15,000,000 מיליוני יורו יוטל על החברה במידה והיא לא תשנה את מדיניות איסוף הפרטים מהמשתמשים ההולנדיים כמעט באופן מיידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר