הפילוג הספרדי

הקרב במלון 'רמדה': "היו רגעים שחששנו שאלי ישי יידקר"

מסיבת העיתונאים שכינס אלי ישי כדי להכריז על פרישתו מש"ס הפכה לקרב אלים בין שני הצדדים • אחד מאנשיו של ישי, מספר ל"כיכר השבת" על רגעי הדרמה: "היו רגעים שחששנו שאלי ישי יידקר, המאבטחים פשוט חששו לחיים שלו" • יו"ר ש"ס אריה דרעי גינה את האלימות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כוחות יס"מ ואבטח אישיים מחוץ ל'רמדה', אמש (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

הציבור הספרדי משוסע: אלי ישי עלה אמש (שני) לנאום באולם במלון 'רמדה' בירושלים, מאבטחים נערכו מבעוד מועד לאפשרות שהאירוע יהפוך לאלים, הם אבטחו את ישי צמוד, בדקו כל אחד שנכנס אל האולם, כולל העיתונאים, וכנראה שהם ידעו ממה הם חוששים.

דקות לפני סיום מסיבת העיתונאים ניסו עשרות תומכיו של אריה דרעי לפרוץ לתוך האולם, המאבטחים מנעו מהם ובמקום פרצה מהומה. לאחר דקות תומכי ש"ס הצליחו לחדור לאולם וכמעט להגיע לאלי ישי, היחידה לאבטחת אישים הבריחו את אלי ישי למטבח הסמוך, ומשם לביתו דרך יציאה צדדית הרחק מההמון הזועם.

"היו רגעים שחששנו שאלי ישי יידקר", מספר אחד ממקורביו של ישי בשיחה עם "כיכר השבת": "חלק מהפעילים צעקו שהם יקברו אותו, אנחנו לא לוקחים סיכונים, זה היה יכול להסתיים באסון, המאבטחים לא הסכימו שאלי יצא דרך הקהל, הם פשוט חששו לחיים שלו".

מי שעמד לצד המתפרעים יכל לשמוע אותם צועקים: "עם דם בעיניים נפגע באלי ישי, בוגד".

בעקבות האלימות והחשש לחייו של ישי החליט קצין הכנסת להצמיד לו מאבטח צמוד בנוסף למאבטח שמוצב בסמוך לביתו.

ברחוב הספרדי לא ידעו ימים סוערים כימים אלו, וכעת החשש הגדול שבמהלך שלושת החודשים הקרובים יתעמתו הצדדים והמאבק ימשיך להיות אלים, מילולית ופיזית.

מתפרעים במלון 'רמדה', אמש

אריה דרעי עצמו יצא נגד המתפרעים: "אני מגנה בתוקף את אירוע האלימות, להתנהגות זו אין קשר לתנועת ש"ס והיא לא מייצגת את דרכה".

המתפרעים שתקפו את אנשי אלי ישי לא הסתפקו בכך, הם צעקו ותקפו מילולית גם עיתונאים שמתחו לאחרונה ביקורת נגד אריה דרעי: "אתם תוקפים את דרעי, עוד נקבור אתכם, היום שלכם יגיע" צעקו חלקם לעבר התקשורת.

"מי שמפסיד מזה בסוף זה אנחנו" אומר גורם בש"ס: "הציבור המזרחי - דתי שונא מחלוקות, במצב הזה כמו שהיה אתמול הם לא יצביעו לא לאלי ישי ולא לאריה דרעי בש"ס, ההפסד הוא של כולנו, חייב לזרוק כל מי שמשתמש באלימות".

אלי ישי עצמו אמר אתמול במסיבת העיתונאים: "אני מקים מפלגה חדשה בידיים נקיות, ביושרה ובאמונה. קיבלתי את ברכתו של הרב מזוז. אנחנו רוצים לשבור את המחיצות בין חרדים לחילונים ואשכנזים למזרחיים. לכן העם איתנו" אמר ישי במסיבת העיתונאים.

"העם רוצה צדק חברתי ודאגה לעני, לשכבות החלשות ולפריפריה. לכן העם איתנו. אני מכיר את המצוקה מהבית, לא ממספרים וסטטיסטיקות. תמיד פעלתי רבות למען השכבות החלשות, וכך אמשיך ביתר עוז".

אלי ישי מכריז על הקמת המפלגה החדשה

"העם איתנו כי הוא רוצה תורה, מסורת, יהדות, ערכים, דרך ארץ ואהבת ישראל. העם איתנו כי הוא רוצה שלום אמת עם שכננו. בשם ה' נעשה ונצליח".

"אני ממשיך את דרכו של מרן, בדרך הזאת גדלתי וחונכתי, על ברכיו גדלתי משחר נעוריי. אני הולך עם האמת שלי, הדרך שאני בטוח בה לפנות לקהלים נוספים בכדי להגדיל את הבית".

"יש לי הערכה גדולה וכבוד גדול למועצת חכמי התורה. קיבלתי את ההחלטה לאחר שהתייעצתי עם גדולי ישראל. אנחנו יוצאים לדרך חדשה. בעזרת ה' נהיה הפתעת הבחירות ונקבל יותר מ-10 מנדטים. אני אמשיך להתייעץ עם גדולי ישראל ובראשם ראש ישיבת "כיסא רחמים" הרב מאיר מזוז. יש מו"מ בינו לבין השר אורי אריאל. נקווה שהמהלכים יבשילו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר