מכה לש"ס • בלעדי

הרב חיים רבי לראשי הקהילות: "לא להשתתף בבחירות"

בעקבות המחלוקת הפוליטית בציבור הספרדי, יוצא הרב חיים רבי, אחד הרבנים של הציבור הספרדי באזור חולון ובת ים, נגד הצבעה בבחירות וקורא לתלמידיו לא להצביע - לא לש"ס ולא למפלגה החדשה של אלי ישי • "אם אתה לא בוחר אתה אוהב את כולם", הסביר • האזינו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב חיים רבי (צילום: יעקב כהן)

הציבור הספרדי מפוצל: בעקבות המחלוקות הקשות בצמרת הפוליטיקה החרדית - ספרדית, רבנים קוראים לתלמידיהם שלא להצביע לאף מפלגה ספרדית, מה שעשוי מצד אחד לפגוע בתנועת ש"ס, ומצד שני לא לסייע למפלגתו החדשה של אלי ישי להתרומם.

בהקלטה שהגיעה לידי "כיכר השבת" נשמע הגאון רבי חיים רבי, אחת הדמויות המרכזיות בציבור הספרדי בחולון ובת ים, כשהוא מודיע לכל המשפחות שנמנות על תלמידיו כי בבחירות הקרובות אין להצביע לאף מפלגה, גם לא לתנועת ש"ס, בה תמך במשך שנים.

"מה יהיה", שאל הרב רבי בשיעור שמסר לתלמידיו: "מצד אחד חכמי התורה ממליצים על רבי אריה שמרן מינה אותו בזמנו, מצד שני שמעתי שרבי אליהו - שיחיה לחיים טובים - פותח גם משהו לבד, יהיו איתו ראשי ישיבות ורבנים חשובים".

"מה היסוד של הציבור? אם תעשה כמו רבי אריה אתה יוצא נגד החכמים האחדים, אם תעשה כמו רבי אליהו תעשה נגד חכמי התורה", המשיך הרב רבי ופסק לתלמידיו: "אני חושב, דיברתי עם כמה ראשי קהילות, כל הרבנים, לא לבחור! הכי טוב, אם אתה לא בוחר אתה אוהב את כולם, כולם צדיקים, אני לא יוצא נגד חכמים, נגד ראשי ישיבה, נגד גדולי ישראל".

הגר"ח רבי הוסיף ואמר: "כשהיה מרן רבינו הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל הוא היה שפיץ, אף אחד לא דיבר, כשיש דיבורים בעד ונגד ונהיה בעיות...".

לדברי הרב רבי אין להצביע גם עבור 'יהדות התורה': "גם לבחור ג' זה בעיה, אתה יוצא נגד החכמים, נגד העדה שלך".

הרב רבי התייחס למפלגה בראשות אלי ישי שמנהיגה הרוחני הוא הגאון רבי מאיר מזוז ואמר כי "הרב מזוז הוא גאון עולמים, זה לא צחוק, אני קורא לו 'הרב הגדול והקדוש'".

"אנחנו רוצים לבחור בתורה, דברתי עם כמה ראשי קהילות, הם גם כן בדעה להשאיר ככה, עד שלא יהיה פסק הלכה שכולם ביחד..", הוסיף הרב רבי.

צפו: אלי ישי מקים מפלגה חדשה

דבריו של הרב רבי מצטרפים לדבריו של המקובל רבי בניהו שמואלי שפסק גם הוא לחסידיו שלא להתערב בבחירות: "אני תלמיד של מורינו ראש ישיבת 'פורת יוסף' הגאון רבי יהודה צדקה, הוא לא היה קשור למפלגות - וכך אני. כשהגיע מרן רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל וביקש ממני שאני אדבר פה ואדבר פה - מה שאמר לי עשיתי. עכשיו, אני כמו רבי יהודה צדקה, הוא מורי ורבי, והוא לא היה היה מתערב בבחירות, גם אני לא מתערב בבחירות" אמר במהלך שיעור שנחשף ב"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר