סיקור העיתונים: ב"המודיע" אלי ישי כבר לא "הרב"

'המודיע' הוריד לאלי ישי את "הרב", 'יתד נאמן' מחבק אותו ומתעלם מש"ס, 'הפלס' מסקר גם את האלימות ואילו 'המבשר' מתעלם לחלוטין - פרישת אלי ישי בעיתונים החרדים (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלי ישי, אמש (צילום: שלומי כהן - כיכר השבת)

מסיבת העיתונאים בה הודיע ח"כ אלי ישי על פרישתו מש"ס ועל הקמת תנועה חדשה כמו גם העימותים והוויכוחים הסוערים שהיו לאחריה בין פעילי שתי המחנות יצרו כותרות בקרב כלל כלי התקשורת שדיווחו על כך בהרחבה.

הבוקר (שלישי) בוחרים היומונים החרדים, בטאוני המפלגות האשכנזיות, להתייחס במינוריות יחסית להקמת המפלגה החדשה אך בכל אופן מעניין להיווכח בשינויים כאלו ואחרים בנוסח הכתבות העשויים ככל הנראה ללמד על היחס אותו יקבל מעתה ואילך אלי ישי בציבור החרדי האשכנזי.

בעיתון "המודיע" מופיעה ידיעה סולידית בעמוד השני לצד ידיעות נוספות המבשרות אף הן על פרישתם של ח"כ אבישי ברוורמן ממפלגת העבודה וח"כ יוני שטבון מסיעת הבית היהודי.

ב"המודיע" הפך ח"כ ישי בהבלטת מערכת מ"הרב אלי ישי" ל"ר' אלי ישי" כשבמקביל נותר יו"ר ש"ס בתואר "הרב אריה דרעי".

"במסיבת עיתונאים שערך אמש בירושלים הודיע ח"כ ר' אלי ישי שהוא פורש מתנועת ש"ס ומקים מפלגה חדשה בה יהיו שותפים גם נציגים מהציבור הדתי לאומי", נכתב בהמודיע, את שאר הידיעה מקדיש העיתון ולא בכדי דווקא לתגובתה של הסיעה החרדית תוך שהוא מציין כי "בתנועת ש"ס חזרו והדגישו אתמול את יסודה ע"י מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל אשר ראה בה מכשיר להחזיר עטרת יהדות ספרד ליושנה לבניית מוסדות תורה, חינוך וחסד כמורשת הדורות".

"בהודעה שפורסמה", כותב המודיע, "על ההתפתחות החדשה נאמר כי היא מצרה על בחירתו לעזוב את התנועה והדגישה כי תנועת ש"ס בראשות הרב אריה דרעי יוצאת למערכת הבחירות מלוכדת תחת הנהגת מועצת החכמים הממשיכה את מורשתו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל".

בעיתון הליטאי "יתד נאמן", המייצג את תנועת "דגל התורה", זוכה אלי ישי לחיבוק חם יותר (אולי בזכות הביקור אצל מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן) אך גם שם בידיעה לקונית יחסית נכתב: "ח"כ הרב אלי ישי הכריז על פרישה מש"ס ועל הקמת מפלגה חדשה".

העיתון מציין כי "לאחר למעלה מ-30 שנים במפלגת ש"ס מתוכן 14 שנים שעמד בראשה הכריז הרב ישי על דרכו החדשה ואמר: 'העם איתנו כי העם רוצה אחדות. העם איתנו כי העם רוצה צדק חברתי, העם רוצה דאגה לעניים, לשכבות החלשות לפריפריה ולערי הפיתוח'".

בניגוד גמור להמודיע, מתמקד יתד דווקא בדברי ישי ומתעלם לחלוטין מתגובת ש"ס שזכתה בבטאון החסידי לכבוד של ממש.

בעיתון "המבשר" בחרו להתעלם בכלל מהרשימה החדשה שם לא מופיע כלל דיווח על פרישתו של ח"כ אלי ישי.

בעיתון "הפלס" המייצג את תנועת בני תורה מופיעה ידיעה קורקטית המתייחס לעובדות וכמובן לא מעניקה לחברי הכנסת הספרדיים את התואר הנכבד "הרב".

"חה"כ אלי ישי הודיע אתמול על הקמת מפלגה חדשה", מדווח העיתון ומוסיף: "ישי שכיהן בעבר כיו"ר ש"ס וכשר הפנים, הכריז במסיבת עיתונאים על הקמת רשימה חדשה שתרוץ בבחירות הקרובות. ישי נבחר כח"כ מטעם ש"ס ברשימתה לכנסת ה-14. לאחר שלש שנים נבחר כיו"ר ש"ס, תפקיד בו נשא במשך 13 שנה, עד שובו של ח"כ אריה דרעי לתפקיד בקדנציה האחרונה".

הפלס מתייחס לתקריות האלימות שהתרחשו בתום מסיבת העיתונאים וכותב: "בתום האירוע פרצה קטטה המונית בין עשרות תומכי ישי לתומכי דרעי, במהלכה התפרצו האחרונים לאולם וקרעו שלטים שהוצבו על הבמה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר