גולן נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל

אלוף פיקוד הצפון היוצא, יאיר גולן, נכנס באופן רשמי לתפקידו כסגן הרמטכ"ל. בטקס עמד גולן על היעדים העומדים לפניו, בהם ההתנהלות תקציבית ותרבות אירגונית שונה (צבא)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מייק מור)

שבועות אחדים אחרי ההודעה הרשמית על מינויו, אלוף פיקוד הצפון היוצא, יאיר גולן, נכנס באופן רשמי לתפקידו כסגן ראש המטה הכללי הנוכחי והעתידי במהלך טקס רשמי בלשכת הרמטכ"ל במעמד שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון.

האלוף גולן שהיה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל בסבב הנוכחי, והעדיף שלא לקבל על עצמו את התפקיד, יחליף בתפקידו את האלוף גדי אייזנקוט, שמילא את התפקיד במהלך השנתיים האחרונות וימונה בעוד כמה חודשים לתפקיד רם הדרג - הרמטכ"ל הבא של צה"ל.

בפני ראשי המטה הכללי ובנוכחות שר הביטחון, אמר גולן: "היום בבוקר שוחחתי עם ראשי האגפים ומפקדי הזרועות על שלושה קווים מובילים בתפקיד. הראשון הוא הצורך בגיבוש תפיסה מוצקה נוכח אתגרי העתיד, השני הוא הצורך לקיים התנהלות תקציבית מושכלת בעידן לא פשוט, והשלישי הוא הצורך בקיום תרבות ארגונית של ניצול זמן".

"האווירה כיום במטה הכללי היא יוצאת מן הכלל וכוללת שיתוף פעולה של עבודה בראיית השלם, ואני בטוח שזה יימשך גם בעתיד", הוסיף גולן.

סגן הרמטכ"ל היוצא ומי שבעתיד גולן יעבוד תחתיו, האלוף אייזנקוט, אמר "יאיר, התפקיד הזה הוא תפקיד מאתגר במיוחד, בשל השתנות האיומים, הסיכונים הרבים, לצד ההזדמנויות. אני מצפה ליטול אחריות גדולה יותר ולהמשיך ולחזק את צה"ל ואת ביטחון מדינת ישראל".

הרמטכ"ל היוצא, רב-אלוף בני גנץ, אמר לנוכחים כי "זו תקופת כניסה לא פשוטה בכלל, בטח מהפן המשאבי, ששם עיקר המשקל שלך צריך להיות, לצד הרגישות המבצעית והאתגר היותר גדול שמחייב הובלה".

אלוף גולן שימש בתפקידו האחרון כמפקד פיקוד הצפון, וקודם לכן שירת כמפקד פיקוד העורף וכמפקד אוגדת יהודה ושומרון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר