הקרע הספרדי

הגר"ש בעדני: "אמרתי לרב מזוז שזה יגרום למחלוקת גדולה"

חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, אומר כי הזהיר את הגאון הרב מאיר מזוז שהקמת מפלגה תגרום למחלוקת גדולה • "הוא אמר לי שזה לא יקרה", אומר הרב בעדני, "אמרתי שאני לא מסכים לזה" • הרב חושף לאיזה תנאי אלי ישי לא הסכים • האזינו (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הגר"ש בעדני עם הגר"מ מזוז (צילום: כיכר השבת)

הקרע הספרדי: חבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס, הגאון רבי שמעון בעדני, אומר בראיון מיוחד כי הוא הזהיר את הגאון רבי מאיר מזוז, כי פרישתו של אלי ישי מש"ס והקמת מפלגה חדשה תגרום למחלוקת גדולה, אך הרב מזוז השיב שזה לא מה שיהיה.

בראיון ל'קו הסקופים', אומר הגר"ש בעדני: "אני לא הסכמתי. היה אצלי הרב מזוז שיהיה בריא ואמרתי לו שאני מפחד שזה יגרום למחלוקת גדולה בין חוגי ש"ס ויהיו מריבות בין פעילים אך הוא אמר לי שזה לא יקרה. אמרתי שאני לא מסכים לזה".

באשר לעימות האלים שהתפתח לאחר מסיבת העיתונאים של ישי, אומר הרב בעדני: "זה בדיוק מה שחששתי. הזהרתי אותו". הגר"ש נשאל האם זו תמונת המצב שנראה עד לאחר הבחירות והשיב: "אני לא יודע, אני לא מנהיג את הפעילים. הם כנראה פועלים בשל הפגיעה במועצת החכמים".

הגר"ש בעדני מוסיף ואומר כי חשב בתחילה שמדובר בפילוג בדרך אחרת. "הוא אמר שהוא מתפלג, מה אני יכול להחזיק אותך? אבל חשבתי שזה יהיה בדרך אחרת, לא אכפת לי. רצה ללכת עם אורי אריאל, זה חוג מסוים זה בסדר וזה בוודאי לא ימשוך קולות של ש"ס אבל פחדתי שיהיו מריבות, מכות כמו שיש בכל בחירות כשיש מחלוקת", אומר הרב בעדני, "הסביר לי שאנחנו נביא קולות מחוגים שלא מצביעים לש"ס אבל יהיו עוד נציגים, עוד חרדים".

המראיין, הזכיר כי קדמו לאלי ישי בבחירות הקודמות חיים אמסלם והרב אמנון יצחק שטענו את אותה הטענה. "זה תגיד ברדיו שלך, תסביר את זה", הגיב הגר"ש בעדני, "אני כתבתי שאני באמת לא הסכמתי אבל כנראה בגלל שלא צעקתי 'גוועלד' אז הם הבינו שאני מסכים. אני אמרתי שאני חושב שיהיה מחלוקת".

הרב בעדני, מספר על פגישתו עם הרב מזוז, אתמול בבוקר, ואומר כי "אני הבנתי ממנו (מהרב מזוז. צ"ג) שהוא בא ממקום כזה שיביא קולות אחרים ויהיו עוד נציגים שיעשו עם ש"ס אחדות והם יהיו יותר ימניים. אני מפחד שזה כן ינגוס מש"ס ויהיו מריבות עד לב השמיים אבל כבודו לוקח אחריות כבדה".

על שיחותיו עם אלי ישי בשבועות האחרונים, מספר הרב בעדני: "אני טיפלתי בזה, הבאתי לו את התנאים - הוא הסכים כמעט לכולם מלבד סעיף אחד. הוא לא הסכים שאסור לו לעשות ראיונות. ראיונות מטעם ש"ס עושה יו"ר תנועת ש"ס, לא כל אחד יכול לעשות. לא יכול להיות שיהיו שני ראשי תנועה".

לקראת סיום הראיון, מבקש הגר"ש בעדני להעביר מסר לפעילי התנועה: "קודם לא לריב, שלא יהיה שם רע. אסור ללכת מכות. לפעול למען ש"ס כי זה פשוט... פעם שעברה יצא הרב אמנון יצחק אמרתי לו 'אתה מסכן את עולם הישיבות', הוא אמר: 'לא אני יביא עשרה מנדטים', אז מה קרה? לא היה לנו כוח ונתניהו לקח את 'יש עתיד'".

"אם נהיה חלשים מי יגן על בני הישיבות, מי יגן? רק ש"ס ויהדות התורה יכולים לעמוד על משמר התורה", הוסיף הרב לסיום.

האזינו לראיון המלא לנתן משי באדיבות 'קו הסקופים'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר