ראיון מיוחד

הרב אליעזר סורוצקין: "אנחנו המועמדים, לא עובדים?"

הרב אליעזר סורוצקין, נבחר לעמוד במקום הרביעי של 'דגל התורה'. בראיון ראשון ל"כיכר השבת" הוא מספר על התחושה, השליחות, הבחירה בו והחרדים העובדים (חדשות חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליעזר סורוצקין (צילום: כיכר השבת)

לאחר שנים רבות של עשייה מבורכת, הגיע אמש (שני) הרב אליעזר סורוצקין מנכ"ל ארגון 'לב לאחים' אל מעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ולאחר מכן אל מעונו של שר התורה מרן הגאון רבי חיים קניבסקי כשהוא מלווה בשלושת חברי הכנסת של תנועת 'דגל התור'ה משה גפני, אורי מקלב ויעקב אשר בכדי לקבל את הכרעתם הסופית, ואת ברכתם להצבתו במקום הרביעי של התנועה ברשימה לכנסת (המקום השמיני במפלגת יהדות התורה).

הבוקר, תפסנו לשיחה ראשונה וקצרה את הרב אליעזר סורוצקין שמרגיש שקיבל על עצמו שליחות מיוחדת מאת גדולי ישראל לייצגם באופן הראוי והמכובד ביותר ולהביא לקידוש שם שמיים.

"זה לא סוד", אומר הרב סורוצקין, "במשך 25 שנה אני נכנס הרבה מאוד לביתם של גדולי ישראל. אנחנו מניחים על שולחנם של גדולי ישראל הרבה מאוד שאלות והנהגות שקשורות לנו ב'לב לאחים'. אני מרגיש שם כבן בית. אבל הפעם הכניסה למעונו של מרן ראש הישיבה היתה אחרת. שותפי לביקור היו נציגי תנועת דגל התורה חברי הכנסת, היתה תחושה של קבלת שליחות, היתה תחושה של חגיגיות. הרגשתי גם שאני חובר לחבורה מיוחדת".

"כמובן קיבלנו את ברכתו המיוחדת של מרן ראש הישיבה שאיחל הצלחה מרובה וסייעתא דשמיא, וכך גם בביתו של מרן שר התורה".

היו לא מעט שמות של מועמדים על שולחן הדיונים, מדוע בחרו דווקא אותך?

"אני חושב שבאמת ישנם עסקנים טובים וראויים. היו מועמדים מהתחום המוניציפאלי, היו מנהלי מוסדות, היו גם שמות של עסקנים מסורים צעירים ומבוגרים של דגל התורה. אני לא חושב שבחרו בי בגלל היכולת להביא קהלים אחרים ליהדות התורה, או תכונות אלו ואחרות. להבנתי היתה כאן אמירה חדה וברורה של גדולי ישראל, שדווקא בדור כזה, שמצד אחד יש רדיפה נוראה והתנכלות לקודשי היהדות שעליה הנציגים בכנסת נאבקים בכל הכח והכשרון, אבל מצד שני זו שעת הכושר אדירה שבו הציבור צמא ומתקרב ליהדות, גדולי ישראל נתנו דגש למינוי שלי כמנהל בתנועת התשובה. זו אמירה ערכית וברורה".

במה אכן תתמקד בתפקידך?

"כרגע צריך להתמקד שתהיה סייעתא דשמיא ויכנסו כמה שיותר נציגים, האחריות היא גדולה.

הרב אליעזר סורוצקין עם מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום: באדיבות המצלם)

"אני עדין לא מכיר את העשייה בכנסת, אני מצטרף לחבורה מאוחדת וחזקה של נציגי ציבור. אי"ה כשזה יהיה מעשי נסכם את תחומי העשיה של כל אחד. אני מניח שנושאים בהם עסקתי עד היום חינוך, תנועת התשובה, פרפריה יעסיקו אותי. אבל גם בנושא זה יכריעו גדולי ישראל, זה כח הקיום שלנו".

מה יהיה סגנון העבודה שלך?

"יש לנו מפלגה שתפקידה לדאוג ולשמר את עולם התורה, זוהי מערכה אחראית ביותר. אני מקווה שאתרום את חלקי. אני חי בעיר שברובה חילונית - נתניה, אנו מתעסקים שנים עם ציבור שאינו דתי. הצמאון והרצון שלהם להתקרב למאור שבתורה הוא אמיתי. אני מקווה שאותה גישה תעזור לשוחח עם הצד השני גם בכנסת. מניסיון העבר האנשים האנטי ביותר כשלמדו להכיר אותנו, שינו את המבט והגישה. בשיחות עם ציבור שאינו שומר תורה ומצוות, למרות חילוקי הדעות אני שומע מהם הערכה מרובה לנציגינו בכנסת בגלל היכולת לתקשר איתם. אני חושב שגם שם אפשר לקרב".

מה יש לך לומר על טענות החרדים העובדים שלא קיבלו ייצוג לעצמם?

"וכי אנחנו המועמדים, לא עובדים? לנהל את לב לאחים זה עבודה מסביב לשעון. כמובן שצריך להיות קשוב ולייצג את כל הציבור. אראה את זה כזכות לפעול גם בתחום זה. אני מאמין שכולנו ציבור החרד לדבר ה' וחרד לבאות, וזה מאחד את כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר