אדוארד סנודן העלה בעשרות אחוזים את המודעות לפרטיות

סקר מקיף שנערך ב-24 מדינות שונות מעלה כי סנודן העלה את המודעות לפרטיות בעשרות אחוזים. 64% מהנשאלים חוששים לפרטיותם יותר משחששו בשנה האחרונה (דיגיטל,ברשת)

חיים אבני | כיכר השבת |
סנודן (צילום: שאטרסטוק)

אדוארד סנודן הצליח להעיר את העולם: מחקר חדש שביצע המרכז הבינלאומי לחדשנות פוליטית בקנדה (Centre for International Governance Innovation), מגלה כי אדוארד סנודן, סוכן ה-NSA שערק מארצות הברית על מנת לחשוף את תכנית "פריזמה", הצליח להעיר את האזרחים בעולם בנוגע לפרטיותם.

במסגרת המחקר בוצעו משאלים בלא פחות מ-24 מדינות שונות בעולם כולל ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה, סין ועוד, והשתתפו למעלה מ-23,000 איש. החוקרים העלו כי 64 אחוזים מהנשאלים מודאגים יותר לגבי הפרטיות שלהם בהשוואה לרמת הדאגה שהייתה לפני שנה ולפני שסונדן חשף את ההיקפים המטרידים של תכניות המעקב הממשלתיות.

הסקר מגלה כי למעלה מ-60 אחוזים מהאנשים בעולם מודעים לשמו של אדוארד סנודן. מתברר עוד כי הנזק המשמעותי לסוכנות לביטחון לאומי (NSA) נוצר דווקא משינויים בהרגלי הגלישה של האזרחים בעולם. 39 אחוז מהנשאלים מספרים כי עשו יותר כדי להגן על הפרטיות שלהם בעקבות החשיפות המטרידות.

בין השינויים שנעשו: החלפת שמות משתמש וססמאות בתדירות גבוהה יותר, צעד שמסייע מאוד נגד פריצות. 43 אחוזים נקטו בצעדים מרחיקי לכת יחסית על מנת להגן על המידע שלהם באופן טוב יותר.

למרות שממומחים מעריכים כי ההשפעה של אדוארד סנודן היא "עצומה", מוערך כי השינויים אותם מבצעים המשתמשים לא באמת מקשים על ה-NSA בביצוע המעקבים.

כזכור, סנודן החל להדליף את המסמכים המסווגים המראים את כוחה ואת היקף פעילותה של אחת מסוכנויות הביון החזקות והחשאיות בעולם, ה-NSA. לאחר מכן נמלט להונג קונג, שם התראיין למספר כלי תקשורת כשהוא טוען כי מטרתו היא להגביר את המודעות למעקבים "הבלתי חוקיים" המבוצעים בסוכנות.

סונדן נמלט לרוסיה, שם זכה למעמד פליט, ובה הוא מתגורר בימים אלו. סנודן הצהיר בעבר כי הוא מוכן לחזור לארה"ב ולעמוד למשפט, אך בתנאי שיזכה למשפט הוגן במדינה בו הוא מכונה בוגד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר