הרב לאו: הממשלה ניסתה לפגוע בכל דבר שבקדושה

הרב הראשי לישראל תקף את ההתנהלות הממשלה בשנתיים האחרונות: "מאז הקמתה התנהל מסע שכלל בעיקר גל של חקיקה שניסה לפגוע בערכי היהדות וברבנות הראשית"

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: ידידיה לאו, ויקיפדיה)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, אמר אמש במהלך כינוס ישיבת מועצת הרבנות הראשית לישראל כי בשנתיים האחרונות ניסו חברי הממשלה לפגוע "בכל דבר שבקדושה", וכי הוא מקווה שהממשלה הבאה תשנה את המציאות שיצרה הממשלה הנוכחית.

"בשנתיים האחרונות מאז הקמת הממשלה התנהל מסע שכלל בעיקר גל של חקיקה שניסה לפגוע בערכי היהדות בכלל וברבנות הראשית ובסמכויותיה בפרט" אמר הרב לאו המשמש כנשיא מועצת הרבנות.

"לצערי הדבר נכון היה... בכל דבר שבקדושה - החל מתחום הכשרות, הגיור, נישואין, שבת ובכל דבר קדוש. אנו תקווה כי הממשלה הבאה תשנה את המציאות הזו ואת הדרך בה פעלה, ותעבוד בשיתוף פעולה מלא עם הרבנות הראשית בכל נושאי היהדות".

הגר"ד לאו ציין עוד כי היו הצעות חוק שהגישו חברי כנסת תוך התחייבות לתקן אותן בהמשך הדרך בתיאום עם הרבנות, אך לא עשו זאת: "זו לא הדרך הנכונה, הממשלה לא יכולה להעביר חוקים בניגוד לעמדת הרבנות הראשית ואנו מקווים שהממשלה הבאה תדע להתייעץ ברבנות הראשית בסוגיות חשובות אלו, כי זו תפקידה ומעמדה של הרבנות בישראל''

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר