טור דעה

"נשים חרדיות הן כן אצבע אוטומטית לדברי הרבנים"

אנו, החרדיות, משתוקקות לבעל בן תורה. מוכנות לקחת על עצמינו את עול ניהול הבית, הפרנסה, הסידורים, ובלבד שראש המשפחה ישב ויהגה בתורה. אנחנו אצבע אוטומטית לדברי גדולי ישראל ונהיה הראשונות שנרוץ לקלפי לחזק את עולם התורה • חגית בן אהרון עושה סוף ל'מחאת הנשים החרדיות' (מאמרים)

חגית בן אהרון | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

אנו החרדיות, נשות האברכים, מוחות נמרצות במניפות דגל "מחאת הנשים החרדיות"!

אין לי מושג איזה סוג דתיות יש בכן, בילדיכן ובבעליכן, ואין זה מענייני.

מה שברור לי שאינכן חרדיות! (וכל יהודי יכול לקיים מצוות, ועדיין לא להיות שייך לקהילה החרדית, וזו זכותו) ועל כן, זו עזות מצידכן להביע דעה בשמנו! מי שמכן לפה עבורנו?

הזדעזענו למקרא דבריה של אסתי שושן, כאבנו ונדהמנו מהדיבורים המתלהמים ברדיו, ומהרעש הציבורי שהקשקשניות הללו עושות.

בחוצפתה של הגב' שושן, היא טוענת במאמרה: 'הייתן צריכים לחשוב על זה כשהוצאתם אותנו לשוק העבודה להחזיק על כתפינו הדלות את עולם התורה'... (משהו כזה, קראתי פעם אחת והמשפט הרתיח אותי!)

מישהו שלח אותנו להחזיק את עולם התורה? איפה זה כתוב? תראי לי חוזה כזה...

הלוא אנחנו אלו ששלחנו את בעלינו וילדינו ללמוד ולחוש את מתיקות ונעם דבר ה'!

אנחנו, החרדיות של הדור הזה והדור הקודם, משתוקקות לבעל בן תורה, לבחור שישב וילמד בסדרים וביניהם. מוכנות לקחת על עצמינו את עול ניהול הבית, הפרנסה, הסידורים, ובלבד שראש המשפחה ישב ויהגה בתורה הקדושה. כמה שמחה יש לנו בכל דקה של לימוד!! בכל הבנה או חידוש שזכינו שישמע בביתנו, בכל רגע של ניגון מתוק ומצח קמוט הרכון על הגמרא...

אנחנו ביקשנו את זה, עושות בשמחה וברצון את המטלה שלקחנו על גבינו, למרות הקושי התמידי והנסיונות! אין לי ספק שאינך אשת אברך, כי אשה שעובדת למען המטרה הזו - אינה קרייריסטית ואינה מחפשת את הפרסום.

מטרת החיים של אשת האברך ברורה וממורקרת בצהוב זורח מול עיניה תמיד "בית של תורה".

לא מובן לנו הרצון הזה שלכן לנציגה בכנסת עכשיו.

לו יצויר שנציגי הציבור ראו צורך הכרחי ודחוף לנציגות נשית-חרדית בכנסת, או אז ודאי היו שואלים את גדולי הדור, ופועלם כפסיקתם. (והדבר אולי יקרה בעתיד, כאמור, דרך הוראה של גדולי ישראל ומילוי צורך מציאותי, ולא מילוי משאלת לב של מישהי...) אבל מצחיק ומשונה שהציבור לא תובע 'הבו לנו נציגות נשית' והנציגות מוכרחות לייצג... את מה? את מי? את אלו שאינכן מייצגות אותן?!

הרי עולם התורה במצב קשה וחבול, מה שספגנו בממשלה הרעה הזו, לא ניתן לתיאור כלל, בואי תעברי בין נשות האברכים, תערכי סיור בבתים, ותראי את רמת החיסכון והידוק החגורה. ואנחנו עדיין מעדיפות את זה על פני יציאת הבעל לעבודה ו'לחיים הטובים' האם עכשיו זה הזמן להתנהג בקטנוניות תינוקית ולדרוש נציגה בכנסת? וכי מה פגם מצאת בעבודתם המסורה של נציגנו? כל ח"כ חרדי שווה בעבודתו ובפועלו לעשר חכ"ים חילונים גם יחד... היהדות החרדית נלחמת בבחירות הללו על קיומה ממש! ואתן באות להחליש את כוחנו כי אין כאן מספיק פמניסטיות... בושה!

דרישתכן הזויה ומנותקת כליל מהסבל ברחוב החרדי, איפה האחריות? איה הציות לגדולי התורה??

אנחנו כן אצבע אוטומטית לדברי גדולי ישראל, אנחנו הראשונות שנרוץ לקלפי לחזק ולבצר את עולם התורה!

למען הסר ספק, כותבת השורות עובדת כמנהלת פרוייקטים בנדל"ן, ואמא לילדים כ"י, ואשת אברך.

נ.ב. לא עולה בדעתי לפרסם את תמונתי בניגוד גמור להלכה וכמו שעושות כאן 'כותבות הגיגים' למיניהן... אולם פטור בלא כלום אי אפשר... לכן צרפתי את תמונתו של בני הפעוט הי"ו. מה שנקרא "תמונת המשקל"...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר