שיעורי פריצות ימנעו מחיילים חרדים

שיעורים הנמסרים בצה"ל כדי למנוע פגיעה בחיילות, לא יימסרו לחיילים החרדים. בכך עובר צה"ל שלב נוסף בהתאמתו לשילוב החרדים, לאחר הקמת בסיס שלם ללא נשים (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: משה בן נעים. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

מתחשבים ברגשות: אחרי בסיס ללא נשים, הוחלט בצה"ל שלא למסור שיעורים למתגייסים החרדים על תקיפות חמורות נגד חיילות, וזאת בעקבות ביקורת שנמתחה בשבועות האחרונים מצד מתגייסים כנגד התכנים האלה שלטענתם פוגעים ברגשותיהם.

עד קבלת ההחלטה כל המתגייסים חרדים ושאינם השתתפו במהלך שבועות הטירונות בבסיסים השונים ברחבי הארץ, בשיעורים בהם הסבירו המפקדים והמפקדות מהו השילוב הראוי לפי חוקי צה"ל. שילוב עליו מקפידים בצה"ל קלה כבחמורה.

לעתים ישנם חיילים שעברו את השיעור המדובר בטירונות עצמה וכן גם בעת הגעתם אל היחידות השונות בהם החלו את השירות הצבאי. "עברתי את השיעור הזה גם בטירונות וגם כמה שבועות אחרי שהגעתי ליחידה בה שירתתי כמעט עד תום השירות". כך סיפר ל"כיכר השבת", חרדי שהשתחרר מצה"ל.

ברבנות הצבאית שקיבלו לא מעט תלונות מצד חרדים טענו היום כי ההחלטה ראויה לשבח משום "שלא היה ניתן להמשיך ככה במצב שבו חיילים חרדים המגיעים מבני ברק ומערים חרדיות נוספות נאלצים להיחשף לתכנים אותם הם העדיפו שלא לשמוע". אמר גורם ברבנות הצבאית.

הגורם סבור כי יש להעביר שיעורים כאלו בעתיד אך יש להתאים את התכנים לאוכלוסייה החרדית. "גם בציבור החרדי ישנם בעיות בנושא הזה, אני לא מנסה להסתיר את העניין הזה אבל יש אפשרות להעביר להם שיעור כזה באופן שמתאים לאוכלוסייה החרדית ולא בתכנים שרק פוגעים ברגשותיהם של החיילים".

ההחלטה למתן פטור לחיילים החרדים מלהשתתף בשיעורים האלו תהיה תקפה עד למתן החלטה אחרת. יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים, תא"ל רחל טבת-ויזל, תחל בהתייעצות עם מפקדים ברבנות הצבאית בכדי להתאים את התכנים לאוכלוסייה החרדית.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מערך ההסברה בנושא פגיעה על רקע חמור בחיילות הוא אחד ממגוון תכני חובה המועברים במסגרת הטירונות בצה"ל. מערך השיעור בנושא מתעדכן באופן תקופתי על ידי מטה היוהל"ן ומועבר ליחידות. לאחרונה, זוהה צורך להתאים את תוכן ההסברה למגזר החרדי בצבא. לאור זאת, הוחלט בשיתוף עם גורמי הרבנות הצבאית על כתיבת מערך שיעור מותאם וייחודי לאוכלוסיית החיילים החרדים".

בצה"ל הוסיפו כי "בטרם הופץ המערך המותאם, יחידות אשר פונות באופן פרטני למטה היוהל"ן מקבלות סיוע והכוונה בנוגע להתאמת נוסח התכנים הקיימים לסוגיות הפרטניות העולות בקרב חייליהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר