צפו: כריש רובוט - צולל הצללים החדש של חיל הים האמריקני

חיל הים האמריקני הציג את הפיתוח החדש שלו, ה"Ghost Swimmer vehicle", שמשמש ככרובוט לצלילה בצורת כריש גדול. הרובוט החדש ישמש את הצבא באבטחת בסיסים וגבולות ימיים מפני פולשים ומוקשים ימיים, אך גם למחקר אזרחי שיסייע לחוקרים להגיע לנקודת המבט של דג (דיגטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הסרטון)

אחרי שפיתחו כל טייס בלתי מאוישים שיכולים לתקוף ממרחק של אלפי קילומטרים, או לבצע גיחות מודיעיניות חובקות עולם בטיסה אחד, עוברים כעת האמריקנים לפתח דגי ענק רובוטיים. בסרטון שפרסם משרת ההגנה האמריקני, נראה כלי הנשק החדש של חיל הים האמריקני, ה"Ghost Swimmer vehicle" (צולל הצללים).

צולל הצללים החדש של חיל הים נראה במבט ראשון כריש שחור גדול ששוחה להנאתו במים, אך למעשה מדובר ברובוט צלילה מתקדם שפותח עבור חיל הים האמריקני. הרובוט הצולל החדש מגיע לאורך של כחמישה מטרים, והוא מסוגל לבצע צלילות עמוקות במיוחד של עד 300 מטרים.

על פי משרד ההגנה האמריקני מטרתו של הרובוט יהיה לאבטח חופים ובסיסים צבאיים אמריקניים, כשהרובוט יוכל כמובן לזהות צוללנים אנושיים המתקרבים לאזורים אליו הוא מגן, אך הוא יוכל גם לזהות חפצים ועצמים נוספים כמו ספינות, צוללות, ואפילו מוקשים ימיים שמוסתרים מתחת לפני הים.

עד שהרובוט יהפוך למבצעי, הוא מבצע כבר עתה משימוש אזרחיות למטרות מחקר, כאשר בגלל הצורה הייחודית שלו, והעובדה שהתפעול שלו פשוט בהרבה מצוללת רגילה, הוא מבצע מדידות שונות בים. כמו כיווני זרמים ורוחות בשעות שונות ביום, או בדיקת ההשפעה של הגאות והשפל.

חיל הים האמריקני עושה כיום שימוש בדולפינים שאומנו על ידו, ואשר מאומנים לשמור על בסיסים וכלי שיט של הצי האמריקני, ובמקרים מסוימים הם יכולים אפילו לנטרל איומים, ולחסל צוללנים אויבים. כעת, יתכן כי הרובוטים יחליפו את הדולפינים האמתיים אשר החזקתם בבסיסי הצי גורמים למחאות נרחבות של אגודות בעלי חיים שונות בעולם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר