סדק במאבק ביונה יהב: רבם של חסידי גור חזר בו מהחתימה

פחות משבועיים לאחר שפרסמו רבני העיר חיפה מכתב חריף נגד ראש העיר יונה יהב, מתגלים סדקים בקואליציה החרדית, כאשר רבם של חסידי גור חזר בו מהחתימה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראש עיריית חיפה יונה יהב (צילום: Martina Nolte - ויקיפדיה)

פחות משבועיים לאחר שפרסמו רבני העיר חיפה מכתב חריף נגד ראש העיר יונה יהב, מתגלים סדקים בקואליציה החרדית נגד יהב.

במכתב ששלח אתמול (שלישי) הרב פסח מורגנשטרן בכיר העסקנים של חסידות גור בחיפה נכתב: "אני פונה אליך בשם קהילת הקודש של חסידי גור בחיפה במכתב התנצלות על המקרה המצער ומאד לא נעים שנקלענו בו (כמובן לא ביוזמתינו) שרב חשוב מקהילתנו חתם על מכתב הנוגד את היחס והקשר בין חסידי גור לכבוד ראש העיר, וזאת אחרי שמסרו לרב נתונית שגויים ומאד לא נכונים".

"מצורף מכתב הבהרה ע"י הרב ג. וולקוביץ שליט"א המתנצל וחוזר בו מחתימתו על המכתב הנ"ל, כ"כ אני הח"מ בשם קבילת חסידי בחיפה מצטערים ומתנצלים על המקרה המאד לא נעים ומאד לא נכון. ואני חוזר ומצהיר שאנו זוכים לשיתוף פעולה ועזרה לטובת קהילתנו, ואני מקווה שגם בעתיד ימשיך היחס והשיתוף פעולה. וכידוע אנו דוגלים במאמר הכתוב "דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", כותב מורגנשטרן לראש העיר.

על המכתב צורף כאמור מכתבו של הגר"ג וולקוביץ רבם של חסידי גור בחיפה שנשלח לח"כ הרב יעקב ליצמן בו מציין הרב כי "אחרי ששמעתי את דברי העסקנים הר"ר פסח מורגנשטרן והר"ר אריה בליטנטל, אני חוזר בי מחתימתי במכתב שנכתב ביום ג' כסלו ש.ז. לראש העיר. ובפרט עכשיו שראש העיר עוזר למוסדות גור בעיר".

המכתבים שנשלחו אתמול ללשכתו של יונה יהב בחיפה הגיעו בעקבות המכתב עליו חתמו כל רבני הקהילות בחיפה לפני כשבועיים בו כתבו: "אנו רבני העיר חיפה התאספנו בזאת לאור פניות של תושבי העיר וזעקתם המתמשכת של ראשי הקהילות ומנהלי המוסדות על מצבם הקשה לאור התנהלות עיריית חיפה מולם".

"נוכחנו לדעת על הקשיים הקיומיים איתם מתמודד הציבור החרדי, מוסדות החינוך ובתי הכנסת, על חוסר ההתייחסות לצרכי הדת, ועל מניעת פיתוח התשתיות העירוניות באזורי הציבור החרדי כשקשיים מוערמים בכל תחום מצד העירייה שבראשה אתה עומד", כתבו הרבנים.

הרבנים ממשיכים וכותבים כי "בין הנושאים לכלל ובין הנוגעים לפרט. למרות הגידול המבורך של הציבור החרדי בחיפה אשר מצריך השקעה גדולה יותר, הדבר אינו מקבל כל ביטוי".

בסיום המכתב פנו הרבנים לראש העיר: "חדל מהפגיעה המתמשכת והאפליה של הציבור החרדי. שנה את גישתך כלפינו ובחר לך דרך טובה יותר להתנהל מולנו בכך שהעירייה תתמוך ותסייע בהתפתחות הקהילות והמוסדות מתוך יחס שוויוני לצרכיו של הציבור החרדי כפי המגיע להם".

על המכתב חתמו רבני חסידויות סערט ויז'ניץ, האדמו"ר מנדבורנא ורבנים נוספים מהקהילה הספרדית, וכאמור גם רבם של חסידי גור בעיר שחזר בו מחתימה זו אתמול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר