Happy Hanukkah: החג שמאחד את העולם

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן השתתף בהדלקת ענק מול הבית הלבן, נשיא רוסיה פוטין קיבל משלחת רבנים כדי לאחל חג שמח ליהודי מדינתו ושר החוץ הבלגי הדליק את השמש בהדלקה מול האיחוד האירופאי - זה, על קצה המזלג, מה שקורה בחנוכה מסביב לעולם * אלפי שלוחי חב"ד מאירים את העולם בהדלקות ציבוריות, אליהם נחשפים מאות מיליונים

מנחם כץ | כיכר השבת |
ג'ו ביידן בחיבוק חם עם יו"ר אגודת חסידי חב"ד העולמית הרב אברהם שם-טוב (צילום ברוך עזאגווי)

תופעת ההדלקות הציבוריות שמארגנים שלוחי חב"ד מסביב לעולם, הפכו כבר לחלק ממסורת חנוכה.

היוזמה, שהחלה בהוראת כ"ק הרבי מליובאוויטש זצ"ל לפני עשרות שנים, הלכה וצברה תאוצה עם השנים.

בחנוכה תשע"ה, נדמה שהאירועים מגיעים לשיא שלא היה מעולם. כך, למשל, סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן היה אורח הכבוד בהדלקת החנוכיה החב"דית מול הבית הלבן. את החנוכיה הזו, אגב, מכנים בבית הלבן "החנוכיה הלאומית". ביידן נשא נאום לבבי שלאחריו מיהר לעלות תמונה שלו באירוע בחשבון האינסטגרם שלו. האתר הרישמי של הבית הלבן העלה את נאומו של ביידן.

ומוושינגטון למוסקבה, בירת רוסיה. הנשיא פוטין, זימן ללשכתו את הרב הראשי, הרב בערל לאזאר, וביקש להעביר איחולים לבביים לעם היהודי לקראת חג החנוכה. פוטין, הנמצא בעין סערת המשבר הכלכלי הפוקד את מדינתו, מצא את הזמן בכדי להעביר מסר חגיגי ליהודי ארצו הזוכים לעדנה בתקופתו כהונתו.

אור החנוכה הגיע גם לאיחוד האירופאי, שהשבוע העביר 2 החלטות חמורות שפוגעות בישראל. האחת, הכרה בפלסטין והשניה הסרת הסטטוס 'ארגון טרור' מהחמאס. מול בנייני האיחוד, ערכה חב"ד הדלקה מרכזית, בהשתתפותו של שר החוץ הבלגי, הנחשב לאישיות בכירה. בהדלקה נכחו בכירי איגוד הארגונים היהודיים באירופה, בראשות הרב מנחם מרגולין.

בגרמניה נערכה הדלקה גדולה ב"שער הניצחון" בו הכריז היטלר על תוכניתו השטנית בימים ההם. ההדלקה מהווה את הניצחון היהודי על החושך הנאצי.

וזה לא נגמר פה. בכל עיר ועיר, עורכים שלוחי חב"ד הדלקות ציבוריות, בהשתתפות אישי-ציבור בכירים וקהל גדול. באלפי כלי-תקשורת ברחבי העולם כולו מדווחים על ההדלקות המרכזיות, כך שמאות מיליוני נחשפים לפרסומי ניסא.

לצד ההדלקות הציבוריות, עורכים שלוחי חב"ד גם הדלקות בלשכות של נשיאים וראשי ממשלות ומעבירים את מסר החג לבכירים.

וגם ישראל לא מקופחת. אלפי פעילי חב"ד מביאים את אור החנוכה לבסיסי צה"ל, מרכזים רפואיים, מרכזי קניות, מוסדות ציבוריים ועוד. כמו כן נערכים ביקורי בית, בהם מחולקים ערכות מיוחדות, הכוללות ספרון צבעוני, חנוכיה עם נרות ומטבעות שוקולד.

בכתבה, לקט תמונות באדיבות אתר חב"ד COL - מוושינגטון (צילום: ברוך עזאגווי) ובריסל, לצד וידאו מההדלקה ברוסיה.

ההדלקה בוושינגטון (צילום: ברוך עזאגווי)
ההדלקה בוושינגטון (צילום: ברוך עזאגווי)
ההדלקה בוושינגטון (צילום: ברוך עזאגווי)
ההדלקה בוושינגטון (צילום: ברוך עזאגווי)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר