הנשיא ברק אובמה: "זכיתי לקיים את המצווה היהודית של פדיון שבויים"

נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל חגגו יחד עם עשרות יהודים את חנוכה. הוא התייחס לשחרורו של אלן גרוס: "זכיתי לקיים את אחת המצוות החשובות ביהדות" • צפו (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב ברק אובמה ורעייתו מישל חגגו את חנוכה בבית הלבן יחד עם עשרות יהודים שהוזמנו למקום. אובמה הפך בשנים האחרונות את אירוע החנוכה בבית הלבן לאירוע גדול יחסית לאירועים אותם קיימו נשיאים קודמים.

עוד לפני שאובמה פתח בדברים, אחד המוזמנים צעק מהקהל "חנוכה שמח כבוד הנשיא". אובמה החזיר לו: "חנוכה שמח לך. גנבת לי את שורת הפתיחה".

"חנוכה שמח לכולכם ברוכים הבאים לבית הלבן" אמר הנשיא בנאומו ולאחר מכן התייחס לשחרורו של היהודי-אמריקני אלן גרוס לאחר למעלה מחמש שנים בכלא בקובה.

"אני רוצה לפתוח עם בשורות משמחות. אמרו לי שאחת המצוות החשובות ביהדות היא 'פדיון שבויים' (בעברית)" אמר אובמה, "אני לא יודע כל כך טוב עברית, אבל אני מקבל נקודות על הניסיון".

"זה מתאר את הגאולה ואת החופש משבי וזה מה שאנחנו חוגגים היום" אמר אובמה, "לאחר שהוחזק שלא בצדק למעלה מחמש שנים, אלן גרוס יצא לחופשי. הוא הקדיש את חייו לעזור לאחרים כולל לישראלים ולפלסטינים. לפני חמש שנים הוא נכלא לאחר עזר לאנשים בקובה ולקהילה היהודית שם להתחבר לאינטרנט".

"אני שמח שהצלחנו להחזיר אותו למשפחתו" אמר אובמה לסיום. את החנוכייה בה הודלקו נרות החנוכה בבית הלבן הכינו ילדות מבית הספר הדו-לשוני בירושלים שהוצת בזמן האחרון על פי החשד על ידי שלושה פעילי ארגון להב"ה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר