הגראי"ל על ריטלין לילדים: "יש שצריכים לקחת כדורים, מה לעשות"

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן נשאר לגבי מתן ריטלין לילדים עם בעיות קשב וריכוז והשיב כי "יש אנשים שיש להם כאבים והם צריכים לקחת כדורים. מה אפשר לעשות" (חרדים,ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגראי"ל שטיינמן (צילום ארכיון: שוקי לרר)

לקראת יום עיון למחנכים שיקיים מחר (ראשון) ארגון "לב שומע" בראשות גדולי ישראל, נכנסו בשבוע האחרון ראשי הארגון למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן והביאו בפניו שאלות שהגיעו בתקופה האחרונה למחנכי הארגון. "כיכר השבת" מגיש שאלות נבחרות שהובאו להכרעתו של מרן ראש הישיבה ואת תשובותיו.

מרן נשאל לגבי בחורים המקשים בשביל מה עליהם לשבת וללמוד, הרי בין כה וכה הינם מתכננים לצאת לשוק העבודה, מרן הגראי"ל השיב כי "משום שאם לא ילמדו, יישארו עמי הארץ" וציטט את הפסוק "אם לא בריתי יומם ולילה חוקות שמיים וארץ לא שמתי".

בהמשך נשאל ראש הישיבה לגבי הוראת הרופאים להעניק לצעירים 'ריטלין' לבעיות קשב וריכוז, מאחר וקשה להם ללמוד. מה לומר להם? נשאל מרן הגראי"ל והשיב כי "יש אנשים שיש להם כאבים והם צריכים לקחת כדורים. מה אפשר לעשות".

כשהמשיכו המחנכים להקשות כי יש הורים הטוענים כי פעם לא היו צריכים לקחת כאלו דברים וכי אינם מבינים מדוע היום כן, השיב מרן ראש הישיבה כי "העולם חי בסוג אחר של השקפה. פעם לבחור היתה שאלה והוא היה שואל את אבא שלו. היום, יש ילדים טובים. אבל בדרך כלל הבן חושב שהוא יותר חכם מהאבא".

לסיום נשאל מרן על כאלו המראים סימנים של אדישות ואין להם חשק להתפלל או ללמוד. ואמר כי מדובר בעצלות. "יש כמה סוגים של אנשים. יש הזריזים יותר ויש שיותר עצלנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר