הסתת החרדקים נמשכת: חיילים חרדים=חזירים

הקבוצה הקיצונית מארגנת קמפיין "החרדקים" ממשיכה בקמפיין ברוח חנוכה, המציג את החיילים החרדים כמתיוונים, חזירים ופורקי עול • חייל חרדי: 'הקמפיין לא מרתיע אותי' (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מודעות הקמפיין הארסי (צילום: באדיבות המצלם)

ההסתה נגד החיילים החרדים נמשכת: למרות שנדמה היה כי הקמפיין הקיצוני נגד חיילים חרדים נמוג במעט, מתברר שלא כך המציאות בשטח. בשבת האחרונה הופתעו התושבים בריכוזים החרדיים לראות שלטים בגנות החיילים המתנוססים על גבי לוחות המודעות.

במודעות שנתלו כחלק מקמפיין המכונה חרד"קים (ראשי תיבות של חרדי קל דעת) שהחל אשתקד, נראה אחד החיילים בדמות חזיר אוחז בספר ביד ולגופו הנשק האישי, כשהוא עומד על פיל. מצדו הימני ניצבים חיילים נוספים המגנים כביכול את הגיוס לצה"ל.

באותיות קידוש לבנה נכתב במרכז המודעה "מי הם בזמן הזה המתייונים הלא כל ילד יודע, כי אלו הם... החרדקים".

בתחתית המודעה נכתב "כשעמדה מלכות הרשעה על עמך ישראל להשכיחם תורתך ולהעבירם מחוקי רצונך.. ומנותר גודרי גדר נעשה נס לשושנים".

עוד נכתב "נמשיך להוקיע את החרדקים/המתייונים – המיוונים, על ידי כהניך הקדושים, גם כמה יחידים העומדים בפרץ מעוררים את הנס הגדול וטיהרו את מקדושיך".

הקמפיין האנונימי הזה החל אשתקד כאשר עד כה המשטרה לא הצליחה לעלות על עקבותיהם של העומדים מאחוריו. הקמפיין החל בעקבות הדיונים על חוק הגיוס וחקיקתו של החוק. הקמפיין קורא למי שרואה חרדי לובש מדים לשמור מרחק ממנו ולקרוא לעברו "חרדקים החוצה"‏.

בציבור החרדי ישנה התנגדות רחבה מקיר אל קיר כנגד הקמפיין המדובר וזאת משום שהביא לפגיעה פיזית בלא מעט חיילים שעשו את דרכם בריכוזים החרדיים. רק לפני ימים אחדים רב בכיר בשורות המשטרה הותקף על ידי כמה קיצוניים בעת שהתפלל בבית כנסת בשכונת מאה שערים בירושלים.

חייל חרדי עימו שוחחנו הבוקר אמר כי "הקמפיין הזה לא ירתיע אותנו. אני התגייסתי לצבא לאחר שהתייעצתי עם הרב שלי, ולכן כל קמפיין כזה או אחר של חרדים קיצוניים לא יתריע אותי".

"אני חושב שהגיע הזמו שיעשו סוף לקמפיין הזה שבסופו של דבר עלול לגרום לעוד פגיעות פיזיות נגד חרדים המתגייסים לצה"ל". הוסיף החייל המשרת בצה"ל באמצעות פרויקט שח"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר