חנוכה בקבר יוסף: מתפללים נכנסו וגילו ונדליזם

מאות מתפללים שהגיעו הלילה להתפלל בקבר יוסף הצדיק בשכם לרגל חג החנוכה, גילו לתדהמתם כי אלמונים ביצעו במקום ונדליזם וחיבלו במערכת החשמל. תמונות (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הדלקת נר חנוכה בקבר יוסף, הלילה (צילום: מאיר ברכיה)

מאות מתפללים שהגיעו הלילה (שני) להתפלל בקבר יוסף הצדיק בשכם לרגל חג החנוכה, גילו לתדהמתם כי אלמונים ביצעו במקום ונדליזם וחיבלו במערכת החשמל

כמה דקות לאחר הגעתם המארגנים הרימו בלון תאורה לאוויר, ניקו, סידרו והפכו את המתחם למקום ראוי לתפילה עבור מאות המבקרים שהגיעו במהלך הלילה.

במהלך הביקור, שהפעם קיבל את אישור הצבא, הגיע גאב"ד 'חניכי הישיבות' הרב מרדכי גרוס, ובכירי צה"ל מח"ט שומרון אל"מ שי קלפר, מח"ט אפרים אל"מ גיא ברגר, קצין הגמר שומרון אליצור טרבלסי, שבאו יחד עם חייל מסיירת צנחנים שלחם ונפצע במהלך מבצע צוק איתן.

אל"מ שי קלפר הדגיש באירוע כי "הכניסה לשכם ולקבר יוסף חשובה לנו, אנחנו מאבטחים אותה על מנת לשמר חופש פעולה מבצעי וגם לאפשר ביטחון למי שנכנס לכאן. אנו עושים א זה אחת לתקופה, ועושים את המיטב כדי לאפשר זאת".

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר למתפללים: "היום, נר שישי של חנוכה, גילינו כאן ונדליזם קשה: שברו פלורוסנטים, הרסו את מנורת התמיד ושוב פגעו במקום הקדוש הזה. כאב גדול לראות זאת במיוחד בחג החנוכה, עם זאת, הדלקנו כאן יחד עם צה"ל וההתיישבות את נרות החנוכה כאן על הגג של קבר יוסף".

דגן העביר ביקורת מרומזת כנגד האחראים על הכניסה לקבר ואמר "אנו בטוחים כי בניגוד לכניסתנו לכאן היום כגנבים בלילה, אנחנו נזכה להיכנס כאן בצורה מלאה עם דגל ישראל על המקום הזה, כל הזמן. אנו מאחלים כי נתחזק יחד עם כוחות צה"ל וההתיישבות לעוד בנייה, עוד התיישבות, עוד יישוב עד שהאור יידחה את החושך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר