התגובה האמריקנית?

הרשת בצפון קוריאה שותקה ושבה לפעול

כלי תקשורת בעולם מדווחים כי צפון קוריאה נמצאת החל מאמש תחת מתקפת סייבר חסרת תקדים שגרמה לניתוק רשת האינטרנט ברחבי המדינה. לפני מספר ימים תקפו האקרים, ככל הנראה מצפון קוריאה, את חברת סוני וחשפו תכתובות מייל ומידע סודי בעקבות סרט שלעג למנהיג הקוריאני קים ג'ונג און (חדשות, בעולם)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ל' בכסלו תשע"ה | 22.12.14
חיילים צפון קוריאנים (צילום: שאטרסטוק)

הנקמה האמריקנית? כלי תקשורת בעולם מדווחים ביממה האחרונה כי צפון קוריאה נמצאת מאז אמש תחת מתקפת סייבר חסרת תקדים שמשתקת את המדינה.

לפי הדיווחים, בעקבות המתקפה אף נותק הלילה (שני) החיבור לרשת האינטרנט ברחבי המדינה. בארה"ב מסרבים לעת עתה להתייחס לדיווחים באופן רשמי, ובסוכנות הידיעות AP דווח כי גורם אמריקני רשמי סירב לומר לפי שעה אם וושינגטון היא האחראית למתקפה.

המתקפה הנוכחית מגיעה ימים ספורים לאחר שהאקרים, ככל הנראה מודרכים על ידי צפון קוריאה, תקפו את חברת הסרטים "סוני" וחשפו תכתובות מיילים ומידע סודי. ההאקרים דרשו כי החברה לא תפרסם סרט הלועג למנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, שהיה אמור לצאת בימים אלו, ואיימו כי במידה והסרט יופץ יתרחשו מתקפות טרור כנגד אולמות בו יקרינו את הסרט.

דגלי צפון קוריאה וארצות הברית, מלחמת סייבר? (צילום: שאטרסטוק)

לאחר מתקפת הענק על סוני, החברה "התקפלה" והודיעה כי הסרט לא יופץ. נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר כי לדעתו החברה טעתה בכך שנענתה לדרישות ההאקרים.

במקביל, חברי מועצת הביטחון של האו"ם העבירו הערב בהצלחה הצעה שקוראת להתעלם מהסתייגויותיה של סין והוספת המצב בקוריאה הצפונית - כולל מצב זכויות האדם - לסדר היום של דיוני המועצה. 11 מדינות תמכו בהצעה, שתיים התנגדו - רוסיה וסין - ושתיים נמנעו.

הסרט שעורר סערה נגנז לעת עתה (צילום מסך)

זכות הווטו של רוסיה וסין לא מנעה את נפילת ההצעה מכיוון שזכות הווטו אינה תקפה בהצבעות פרוצדורליות של המועצה. מועצת הביטחון של האו"ם לא ערכה הצבעה דומה זה כמעט עשור. בעבר דיוני המועצה בקוריאה הצפונית עסקו ביכולותיה הגרעיניות בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר