"הראש המנוול, רצה להיות רב ראשי"

כיכר TV: ראש ישיבת חברון במתקפה נגד הרב דוד סתיו

בתיעוד שהגיע למבזק "כיכר TV" נראה ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן תוקף בחריפות את הרב דוד סתיו ("הראש המנוול, רצה להיות רב ראשי" והרב אריה שטרן ("בא לעקור את השמיטה". גם יאיר לפיד הותקף: "העז פנים הכי גדול של הדור". עוד במבזק: ש"ס מאבדת את התמיכה בפריפריה. כל החדשות (חרדים)

(צילום: כיכר השבת, שלומי כהן, עריכה: אלימלך פלאם)

בכינוס סגור של תנועת "דגל התורה" שנערך אמש (שני) בביתו של חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, תקף חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי דוד כהן ר"י חברון גבעת מרדכי בחריפות רבה את יו"ר עתיד יאיר לפיד וכן את רבה של ירושלים הרב אריה שטרן והרב דוד סתיו. מבזק הערב של "כיכר השבת" חושף לראשונה את הדברים.

"הראש המנוול של צהר, סתיו, שרצה להיות פה רב ראשי גם כן, ה' עוד ישמור שלא יהיה בקדנציה הבאה רב ראשי. הוא אמר שאפשר ללכת לקולנוע. שאלו אותו 'אתה תראה שם תמונות לא יפות', אז הוא ענה 'אני אזיז את הראש'. לאיפה הגענו?" אמר הגר"ד כהן.

"לקחו פה את אחד הראשים של רבנות צהר עם אותה השקפת עולם ועשו אותו רב לירושלים, לא מתבייש אדם שלא שימש ברבנות ולא יודע מאיזה צד לפתוח משנה ברורה, והדבר הראשון שהוא בא פה לעשות זה לעקור פה את השמיטה ולא רק לעקור שמיטה אלא גם המהדרין לעשות היתר מכירה".

"אף אחד כבר לא מזדעזע, אף אחד כבר לא נבהל משום דבר".

דברי הגר"ד כהן (באדיבות המצלם)

"אני לא אומר... הרבנות בירושלים זו רבנות רשמית, אבל שייך לעבור בשתיקה? שימשו פה גדולי עולם ברבנות, שחיטה כטהרתה, כשרות כטהרתה. הכשרות של ירושלים היתה אחרת. יש ציבור ענק שסומך עליהם, באים מחו"ל והולכים לבתי מלון, הכל מלא, הכל חרדים. ירחי כלה מאמריקה עושים ב"רמדה", שאלתי האם מותר לאכול? ענו לי 'למה לא זה רבנות ירושלים מהדרין'. אמרתי צריך לבדוק".

"מבקשים לעקור את הכל. צריך עזות, עזות של בן תורה" הוסיף הגר"ד כהן. "העז פנים הכי גדול שיש בדור הזה זה לפיד המנוול, סליחה על הביטוי אבל אין לי מילה יותר טובה בשבילו. אנחנו צריכים להיות בעזות שלנו, לא חלילה בעזות שלו. להיות חזקים בדעתינו לא להתפשר, אבל לא לרדת לרמה שלהם. אנחנו נגיד את דברינו בקול הצלול ובקול הברור ביותר שיכול להיות".

"המערכה לא קלה. המצב הולך ונהיה יותר קשה. אנשים שמחים עכשיו עם הבחירות. הלך מלך, אבל אסור לצהול, אנחנו לא יודעים מי יהיה המלך הבא אחריו. יש אנשים שאומרים שבגלל הממשלה גייסו בחורי ישיבות, לא גייסו ברוך השם אבל רצו לעשות גזירה. יהודי מאמין לא מדבר ככה. רואים בעיניים שכל הממשלה הזאת לא עשתה שום דבר, הדבר היחיד זה רק חוק הגיוס. הממשלה קמה לעשות את חוק הגיוס".

ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן, במרכז (צילום ארכיון: שלומי כהן)

"הבעייה היא לא הממשלה, הבעייה היא אנחנו שהבאנו את הממשלה הזאת. אנחנו צריכים להיות חזקים ואף אחד לא יוכל לעשות לנו שום דבר. אדם לא יודע מה הוא פועל. לפעמים רק אחרי שנים מתברר גודל הפעולות... אנחנו צריכים להגיד את ההשקפה הצרופה והבהירה בקול גדול וברור מי לה' אליי".

עוד במבזק: על פי הנתונים בש"ס, המפלגה מאבדת למעלה משלושה מנדטים בציבור המזרחי שאינו משתייך לבני התורה, כך נודע ל"כיכר השבת" בש"ס חוששים מהנתון החמור, ולכן מונעים את התכנסות מועצת חכמי התורה בראשות הגאון רבי שלום כהן מחשש שמתקפה שלו נגד אלי ישי תוביל לאיבוד קולות נוספים.

מי שכן זוכה לתמיכה בפריפריה הוא ח"כ אלי ישי, אליו התרגל הציבור המזרחי במשך שלוש עשרה שנה כדמות הקרובה למרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל, ובטוח שדרעי הוא שגרם לעזיבתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר