תביעה ייצוגית נגד חברת קצא"א ורה"מ בנימין נתניהו

תביעה ייצוגית בשמם של 13 אלף תושבי אילת והערבה הוגשה לבית המשפט, זאת בנוגע לדליפת הנפט בחברת קצא"א. אחד הנתבעים: רה"מ ושר האוצר בפועל בנימין נתניהו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה)

תביעה ייצוגית נוספת הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד חברת קצא"א בנוגע לדליפת הנפט החמורה בקו החברה בערבה. אלא שהפעם אחד הנתבעים הוא ראש הממשלה ושר האוצר בפועל בנימין נתניהו, שמתוקף תפקידו כשר האוצר אחראי על החברה.

התביעה מצטרפת לשלוש תביעות ייצוגיות שכבר הוגשו כנגד קצא"א. בתביעה החדשה, שהוגשה בשמם של 13 אלף תושבי אילת והערבה, דורשים התובעים סכום של למעלה ממיליארד שקל.

כזכור, האסון האקולוגי בערבה התרחש ב-3 בדצמבר, מספר ימים לאחר שנתניהו החל לכהן כשר האוצר בפועל, אחרי שפיטר את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. כאמור, על פי החוק, משרד האוצר והשר העומד בראשו הם האחראים על חברת קצא"א שבבעלותה צינור הנפט שהתפוצץ.

התביעה הייצוגית מאשימה את קצא"א, בכיריה, חברי הדירקטוריון שלה, את המפקחת על קצא"א וכן את שר האוצר בפועל נתניהו במחדלים שגרמו לאסון. התובעים דורשים פיצויים בגובה של כ-250 מיליון שקל על הנזק האישי שנגרם להם לכאורה, ועוד מאות מיליוני שקלים לטובת שיקום, פיקוח ומניעת אסונות עתידיים.

מקצא"א נמסר בתגובה: "לאור התגובה המהירה של עובדי החברה ומערכות הבקרה החדישות בהן היא מצוידת נמנע אירוע בהיקף גדול יותר. החברה דיווחה לכל הגורמים הרלוונטיים על פי הנדרש ובזמן אמת ופעלה על פי התרגולות ונהלי החירום מרגע התרחשות התקלה.

"החברה משקיעה משאבים רבים בתחזוקה מונעת הכוללת בין היתר טיפול יזום ושיפוץ קווים בהתאם לתקנים הבינלאומיים המחמירים ביותר. כמו כן, החברה משקיעה משאבים רבים בהצטיידות במערכות המתקדמות ביותר בעולם בכל הקשור לתפעול ואחזקת קווים. החברה מנהלת מערך חירום המצויד במיטב האמצעים הטכנולוגיים ומחזיקה צוותי תגובה מיומנים ומתורגלים למתן תגובה מקצועית ומהירה לאירועי חירום.

"החברה אינה מקלה ראש באירוע ובתוצאותיו, מצרה על הנזק שנגרם ותעשה ככל הנדרש על מנת להשיב את המצב לקדמותו. בנושא הגנת סביבה החברה אינה נהנית מכל הטבה או זכות עודפת הנובעת מהזיכיון, החברה פועלת תחת כל כללי הרגולציה בנושאי איכות הסביבה ומשקיעה בכך משאבים ואמצעים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר