מאחורי הקלעים

מדוע החרדים העובדים לא קיבלו ייצוג ב'דגל התורה'?

"החרדים העובדים" פעלו רבות כדי לקבל ייצוג ברשימת 'דגל התורה', אך מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן החליט להציב במקום הרביעי את הרב אליעזר סורוצקין. כעת "כיכר השבת" חושף את ההשתלשלות מאחורי הקלעים - מהמאמצים, השמות והמגעים ועד להכרעה של מרן ראש הישיבה והוראתו לח"כים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אביגדור רבינוביץ עם דוד שפירא (צילום: באדיבות המצלם)

לאחר מאמצים רבים לשלב ברשימת 'דגל התורה' נציג של 'החרדים העובדים', הכריע לפני מספר ימים הכריע מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן כי במקום הרביעי ברשימה יוצב הרב אליעזר סורוצקין. כעת, "כיכר השבת" חושף את כל השתלשלות המהלך עד להכרעת ראש הישיבה.

לאחר ההחלטה, הגולשים החרדיים ברשתות החברתיות נחשפו לדברי ביקורת חריפים אותם פרסם כסטטוס בפייסבוק, אביגדור רבינוביץ, פעיל חברתי ומנכ"ל ארגון 'עבודות לחרדים', שתקף בחריפות את עסקני תנועת 'דגל התורה' וכן את אנשי ביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ובראשם הנכד הרב דוד שפירא אותו האשים בהתעלמות מכוחם הפוליטי ומצרכיהם של החרדים העובדים ואף כינה אותם בתואר הגנאי "עסקנים קטנים".

הפרסום לא היה גורם לכזה רעש ציבורי לולא אביגדור הינו בנו של הרב בני רבינוביץ, דובר בית מרן ראש הישיבה ומעסקני 'דגל התורה בעצמו כך שנדמה היה כי מדובר בביקורת פנימית אשר עוררה כצפוי הדים רבים.

הבוקר (חמישי) מתקן זאת אביגדור בדף הפייסבוק כאשר הוא מציג תיעוד של פגישה שנערכה אמש בינו לבין האיש החזק בציבור הליטאי הרב דוד שפירא בה הוא הביע בפניו את התנצלותו ובכך יושרו ההדורים.

"לאחר שבשבוע שעבר כתבתי דברים קשים נגד ר' דוד שפירא. אמש, נפגשנו והתנצלתי. שוחחנו גם על הנושאים השונים העומדים על סדר היום בציבור החרדי ואיך ניתן לענות על אותם צרכים", כתב רבינוביץ.

ל"כיכר השבת" מתברר כי מאחורי הקלעים נמצאת פעילותו הרבה של אביגדור למען שילובם של החרדים העובדים בדגל התורה ותחושתו כי הם זוכים להתעלמות. לאחר שהסביר לו אמש הרב שפירא כי הדברים אינם נכונים הרי שחזר בו.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר רבינוביץ: "כאיש שמזוהה עם הנושאים והצרכים של ציבור החרדים העמלים לפרנסתם, ניסיתי יחד עם עוד אנשים לקבלת ייצוג לציבור החרדים העובדים. הנושא קיבל אישור מקיר לקיר - עסקנים, עיתונאים וגם חברי כנסת שהבינו שייצוג כזה ייתן מענה לציבור חשוב וגדול זה".

"השאלה הייתה, מי האיש שייצג את החרדים העובדים", הוא מוסיף, "עלו כמה שמות ועו"ד מורגנשטרן היה זה שהוביל באנשים שהועלו. כשהוכרע מי יהיה במקום השמיני בדגל, לא נתנו הסברים וחשבתי כמו כולם ששוב הנושא לא עלה בפני מרן ראש הישיבה ושמו של עו"ד מורגנשטרן לא עלה בפניו והרגשנו מרומים. לכן, כתבתי נגד ר' דוד שפירא".

רבינוביץ מספר כי אמש דוד שפירא הציג בפניו את השתלשלות ההחלטה להציב במקום הרביעי את הרב אליעזר סורוצקין ולא ניג החרדים העובדים.

"הנושא עלה למרן ראש הישיבה ואף הועלו שמותיהם של האנשים ובראשם משה מורגנשטרן", מספר רבינוביץ, "אולם מרן הראש ישיבה טען שבדגל התורה לא יהיו סיעות וקבוצות, ובאם ייתנו נציג לחרדים העובדים מחר ייתנו נציג לבוגרי חברון וכיו"ב ולכן נציג מטעמנו לא נכנס".

"יחד עם זאת מרן הראש ישיבה חזר ואמר שצריכים לעשות הכל למען ציבור העמלים לפרנסתם והנחה את הח"כים לפעול ביתר שאת למען הצרכים של הציבור הזה", אומר רבינוביץ.

רבינוביץ מציין כי הנושא עדיין נמצא בשיחות מול הח"כים ואף חבר כנסת יעקב אשר נכח אמש בפגישה. "אני מקווה שהפעם מעבר להבטחות יהיו מעשים ונמשיך להיות בקשר איתם לבדוק שהצרכים שלנו יענו במעשים. כמובן שאני מקבל כל הכרעה של מרן ראש הישיבה ומה שיוכרע אעשה", הוא מוסיף לסיום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר