הרבי מויז'ניץ נגד בדיקה גרפולוגית בשידוכים

במהלך דברי חיזוק ומוסר שנשא כ"ק האדמו"ר מויזניץ בפני אלפי חסידים, הביע הרבי התנגדות נחרצת לבדיקות שעורכים ב"שידוכים", בהן בדיקת גרפולוג ובדיקות של הפרצופים (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום ארכיון: אלישע לנדסמן)

במהלך דברי חיזוק ומוסר שנשא כ"ק האדמו"ר מויזניץ בפני אלפי חסידים בהיכל הטישים בקריית ויזניץ בבני ברק, הביע הרבי התנגדות נחרצת לבדיקות שעורכים ב"שידוכים".

בשנים האחרונות רווח הנהוג במשפחות החסידים, לפיו נוהגים ב"שידוכים" צד החתן וצד הכלה לשלוח את כתב היד של המיועדים לגרפולוג זאת בכדי לבדוק את סיכויי ההתאמה או לחילופין לשגר תמונה למומחים המבינים בחכמת הפרצוף בכדי שיחוו דעה על תכונות הנפש של המיועד/ת.

האדמו"ר הבהיר בנחרצות כי דבר זה אינו מקובל בחצרות החסידים. "זה לא נהוג ולא מקובל לעשות זאת", אמר האדמו"ר בחריפות והוסיף: "אנחנו דרכינו לפעול לפי דרך הצדיקים תלמידי בעל שם טוב ולהתייעץ עימם. כך היא המסורת אצלינו".

"נתקלתי בהרבה מקרים", הוסיף הרבי, "שמורידים שידוכים כי שאלו גרפולוגים או 'מבינים' בחכמת הפרצוף. זה לא נכון לעשות זאת. הכל משמיים. אם מתייעצים עם הצדיקים יש סיעתא דשמיא".

"לפעמים הגרפולוגים אומרים שזה לא מתאים ובסוף השידוך יוצא והזוג חיים בשלום ובשלווה, אין בכך שום דבר וזה לא מביא כל תועלת", הוסיף האדמו"ר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר