המגעים לשלום ספרדי

הרב אליהו עמאר: אני עסוק במלאכת השלום, אין ברירה

לאחר חשיפת "כיכר השבת" על מגעים לשלום בברכתו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר, הבוקר, מאשר הרב אליהו עמאר את הפרטים ואומר כי יש קבוצה שלימה של אנשים שרואים את הקרע ועסוקים במלאכת השלום. בראיון ל'קול ברמה' הוא מזהיר: "הקרע יגרום לנזק בלתי הפיך לציבור שלנו" • האזינו (אקטאליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ש עמאר וח"כ אלי ישי (צילום: שלום לביא)

חשיפת "כיכר השבת": הרב אליהו עמאר, בנו של הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, מספר הבוקר (ראשון) על הניסיון לקדם שלום בין יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי ליו"ר 'ביחד' ח"כ אלי ישי: "אני עסוק במלאכת השלום, לא רק אני, קבוצה שלימה של אנשים שמכירים קצת את המערכת, ונמצאים בעם ורואים את הקרע שנכפה עלינו, כאשר אני מדבר עם שני הצדדים וכולם מייחלים לשלום".

בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר TV" כי בברכתו של הראשל"צ הגר"ש עמאר מתקיין בימים אלו משא ומתן לאחדות בציבור הספרדי וכי בצוות המשא ומתן נמצאים הרב אליהו עמאר, ח"כ יעקב מרגי, ניסים אלקסלסי ורפאל פנחסי.

בראיון למרדכי לביא בתוכנית 'שמונה עד עשר' ברדיו 'קול ברמה' אמר הרב אליהו עמאר: "הגיע הזמן שאנחנו צריכים להתאמץ יותר. זה לא עניין של סיכוי, זה עניין שאין ברירה אחרת. יכול להיות שאלי ישי יביא שני מנדטים מבחוץ ויכול להיות שלא, המציאות היא שהציבור הש"סי נקרע. מאז הסתלקותו של מרן הרב עובדיה יוסף כולנו עדיין מבולבלים, אבל המציאות שכרגע אנחנו רואים את הקרע, ואם הקרע יהפוך לשתי מפלגות זה יגרום לנזק שאמור להיות בלתי הפיך לציבור שלנו, לעולם התורה".

הרב עמאר מספר כי בלשכת דרעי יש שתי קבוצות, חלקם רוצים שלום וחלקם מעדיפים את המצב הנוכחי: "יש את המתלהמים שאומרים שלא אכפת להם המחיר שהציבור יקרע, ויש את אלה שאומרים 'אתה צודק, השאלה איך עושים את זה'. יש לנו מאה אחוז סכנה של קרע בציבור".

הרב אליהו עמאר והגר"ד לאו (צילום: קובי שירה)

בנו של הגר"ש עמאר מספר על התפקיד של ח"כ יעקב מרגי במשא ומתן כפי שנחשף ב"כיכר השבת": "מרגי הוא אדם מאוד מפוקח, הוא מכיר את השטח, את שני הצדדים, הוא אחד הגורמים שיכולים לתרום רבות לתהליך הזה".

האם זה נכון שאביך בקש ממנו לתרום ולסייע להליך השלום?

"כן, בהחלט, בוודאי. מתוך שיחות שהיו לאורך זמן, עוד לפני הפילוג הרשמי, וגם בימים אלו הוא עושה כמיטב יכולתו".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול ברמה"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר